Wat is het verschil tussen Forza Motorsport 6 en Forza Motorsport 6 Apex?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Games
1.6K

Antwoorden (1)

Windows 10-gebruikers kunnen vanaf 5 mei aan de slag met de open bèta van Forza Motorsport 6: Apex. De gratis game is een uitgeklede singleplayer-variant van Forza 6 voor de Xbox One, met aanpassingen voor pc zoals ondersteuning voor DirectX 12 en 4k-resoluties.

Uit de informatie die online is gezet op de Forza Motorsport-website blijkt dat Apex alleen singleplayer te spelen is. De game krijgt een carrièremodus die bestaat uit twaalf evenementen, een zogenaamde 'showcase tour' met de hoogtepunten uit Forza Motorsport 6. Er zijn 63 auto's beschikbaar en zes banen, met twintig verschillende configuraties.

Nieuw in Apex zijn Spotlight Series, evenementen waarin spelers worden uitgedaagd met een bepaalde race, waarmee nieuwe achievements zijn te behalen. Apex krijgt ook een nieuw Race Points-systeem, dat spelers moet stimuleren om hulpmiddelen uit te schakelen.

Volgens Microsoft zal Turn 10 tijdens de open bèta werken aan het verbeteren van de prestaties van de game en gedurende de test moet er ondersteuning komen voor stuurtjes. Ook volgt de mogelijkheid om vsync uit te schakelen en komt er een in-app framerate counter. Uit de bewoordingen valt op te maken dat deze functies bij aanvang van de bèta nog niet beschikbaar zijn.

Het is dus een gratis versie welke alleen te spelen is op Windows 10. Ook heeft de game alleen singleplayer.