Hoe heet het computerspel uit de jaren 90 waarbij je een professor moet helpen puzzels op te lossen?

Het was een spel waarbij je meerdere raadsels moest oplossen en je werd begeleid door een professor die een beetje op Einstein lijkt. (Ik heb al lopen zoeken en het is geen spel uit de Dr. Brain serie.) Het kan ook zijn dat het misschien net een spel was uit begin van deze eeuw.

Ik weet nog wel een aantal puzzels die in dit spel zaten:
1. Een koning had 10 zakken met gouden munten, waarvan slechts 1 zak echt goud bevatte. Echt goud weegt 11 gram en nepgoud 10 gram. Als je kon raden met behulp van 1x de weegschaal te gebruiken welke zak echt goud had, mocht je met zijn dochter trouwen.
2. Er staat een knappe vrouw met de auto aan de kant van de weg. 1 wiel ligt er af en de schroefjes zijn kwijt. Hoe krijg je het wiel toch vast aan de auto?
3. Een spoorboomregelaar durft niet het hokje uit, omdat er een grote enge hond is. Hoe kan hij toch zien welke kleur het stoplicht heeft, dat aan de andere kant van het spoor staat?

Dit soort puzzels waren het dus. Ik kan niet op de titel komen en met allerlei zoektermen kan ik het niet vinden. Wie weet welk spel ik bedoel? Alvast dank!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Games
2.3K

Antwoorden (2)

Professor Layton
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dit spel heet Crazy Machines
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
Kan je dan het plaatje van dat spel met de professor erop tonen?