Is mijn laptop snel genoeg voor games?

Ik heb het spel H1Z1 gekocht en merk dat het spel op mijn laptop in het begin erg traag is, beelden moeten erg lang laden etc. Ik vraag me af waar dit precies aan ligt, videokaart? internet? ?
Als ik een speedtest doe komt mijn internetsnelheid uit op 20.11 mbps.

Toegevoegd na 4 minuten:
Display Devices
Card name: Intel(R) HD Graphics Family
Manufacturer: Intel Corporation
Chip type: Intel(R) HD Graphics Family
DAC type: Internal
Device Type: Full Device
Device Key: Enum\PCI\VEN_8086&DEV_0A16&SUBSYS_08661025&REV_0B
Display Memory: 2122 MB
Dedicated Memory: 112 MB
Shared Memory: 2009 MB
Current Mode: 1360 x 768 (32 bit) (60Hz)
Monitor Name: Generic PnP Monitor
Monitor Model: unknown

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Games
1.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je laptop is helaas niet goed genoeg om H1Z1 aan te kunnen en het ligt vooral aan je grafische kaart, verder heb je ook redelijk weinig RAM wat zorgt voor problemen bij dit soort spellen. Minimale specs: MINIMUM:
OS: Windows 7, 8, 8.1, 10 (64 bit only)
Processor: Intel i3 Dual-Core with Hyper-Threading (required)
Memory: 4 GB RAM
Graphics: nVidia GeForce GTX 275 series or higher
DirectX: Version 10
Network: Broadband Internet connection
Storage: 20 GB available space
Sound Card: DirectX Compatible Sound Card

Antwoorden (1)

Het probleem is hier waarschijnlijk Intel HD Graphics, wat voor een laptop heb je precies?

Intel HD graphics is gemaakt voor het weergaven van normale taken op een systeem, zoals word, excel, videos kijken.
Voor de zwaardere applicaties zoals games is een dedicatedGPU een aanrader. Mocht je deze hebben, dan draait een game via deze GPU.

Als deze aanwezig is zit er hoogstwaarschijnlijk een stikker op de notebook waar NVIDIA GEFROCE GTX of AMD RADEON opstaat.

Mocht je dit spel alleen maar via intel HD graphics kunnen spelen, zet dan alle settings op low en laat anti-alisasing vooral utistaan, dit vraagt de meeste rekenkracht.