Hoe kan ik ervoor zorgen dat Rollercoaster Tycoon 3 (platinum) niet meer crasht op mijn pc?

Dit spel loopt elke keer vast als ik het speel, daarna klinkt er een tikkend geluid waarvan ik vermoed dat het om mijn videokaart gaat.

Mijn computer is een speciale zelf samengestelde game pc van nog geen jaar oud.

Extra informatie over mijn pc:

Corsair Carbide 500R Black, Corsair RM Series 850W voeding, Intel® Core™ i5 4690K 3.50 Ghz, Waterkoeling Corsair Hydro H80i, MSI B85-G43 Gaming, Asus Xonar DG, Crucial Ballistix Sport 12GB DDR3-1600, 3000 GB Sata III Harde schijf, SSD Crucial MX100 256G B, , Nvidia GTX 780 3GB

Ik heb op het moment windows 10, maar met windows 8.1 had ik dit probleem ook. Ik zou het spel graag willen spelen dus ik vind het erg jammer dat dit niet kan, wie o wie kan mijn helpen? Alvast bedankt! :)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Games
2.4K
Ritsuka
8 jaar geleden
compatibilteitsmodus al geprobeerd?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee nog niet geprobeerd, dit zou kunnen werken begrijp ik?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dan kan ik gaan naar het exe. bestand en aangeven dat hij dit programma uit moet voeren in compatibiliteit modus bijv voor windows xp?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Al geprobeerd het spel te verwijderen en opnieuw te installeren?
Ritsuka
8 jaar geleden
prober het eens of windows xp werkt
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Peter25 , ja dit heb ik al vaak gedaan helaas werkt dat niet. @Ritsuka, op het moment heb ik hem ingesteld op XP en tot nu toe (ongeveer een uur) is hij nog niet vastgelopen! Ik hoop dat dit blijft werken, bedankt :)!

Het beste antwoord

Compatibiliteitsmodus gebruiken wil nog wel eens helpen.
- Rechtermuisknop op de snelkoppeling of het .exe bestand in de map van het spel.
- Kies eigenschappen.
- Ga naar het tabblad Compatibiliteit.
- Hier kun je een beetje spelen met de instellingen om te kijken of iets werkt. Meestal werkt vinkje zetten bij 'dit programma uitvoeren in compatibiliteitsmodus voor:' en dan Windows XP of Windows 98 selecteren. Mocht dit niet helpen dan kun je als Administrator uitvoeren nog proberen (staat onderaan in hetzelfde menu).
Ritsuka
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het lijkt toch echt te werken :D super bedankt want ik zat al een tijd met dit probleem en nu kan ik gelukkig weer dit spel spelen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oplossing gevonden :D!
Ritsuka
8 jaar geleden
goed om te horen, veel speelplezier

Andere antwoorden (1)

zover ik weet vergt RCT3 weinig van je computer. Dit ligt misschien aan je download zelf. Of er moet iets erg mis zijn!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het gaat niet om een download. Na wat verder onderzoek online gedaan te hebben blijk ik niet de enige met dit probleem (alhoewel het nu verholpen is dankzij Ritsuka), er gaat blijkbaar iets mis tussen de nieuwere besturingssystemen van Windows en het spel, het spel is ook gemaakt destijds voor niet hoger dan Windows XP. Het heeft niets te maken met mijn pc, de download maar met dus alle besturingssystemen hoger dan Windows XP.