wat zijn de mogelijkheden voor virtual reality als je brildragend bent?

lijkt me niet handig ,net zomin als kijken door een verrekijker..

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Games
8K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Met een verrekijker kun je toch gewoon zonder de bril door heen kijken?
De oogafwijking kun je met scherpstellen corrigeren. (Of verschil tussen beide ogen moet groot zijn, maar hiervoor hebben veel kijker een correctie mogelijk op 1 oculair)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Gaat ook op voor veel VR brillen.
Zonder bril en dan schermstellen op je ogen.
http://androidworld.nl/review/homido-vr-virtual-reality-headset/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Maar dat geldt maar tot een bepaalde afwijking: http://hollybrockwell.com/2015/03/13/glasses-shortsightedness-virtual-reality/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Sommige VR-sets zoals de oculus rift kwamen iig bij de testsets met meerdere lenzen paren.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En anders zou je zelf lenzen gaan dragen of ooglaseren kunnen doen.
Bordensteker
8 jaar geleden
In een vergelijking op de website van digitaltrends staat o.a. te lezen dat de definitieve versies van de Oculus Rift en HTC Vive geschikt zullen zijn voor brildragers, d.w.z. ruimte zullen hebben voor de bril van brildragers:
“Rest assured, the finalized version of both models will also accommodate glasses, rely on a single wire to connect to your PC, and feature integrated audio at launch with the option to plug in your own headphones if desired.”
http://www.digitaltrends.com/virtual-reality/oculus-rift-vs-htc-vive/ En @ MrTomaat: mijn vader heeft het licht in één oog verloren door een foutje tijdens een laserbehandeling.
Verder ken ik iemand die blijvend last heeft van reflecties in zijn oog na een laserbehandeling.
En voor mijn laatste beroep en mijn hobby kan een minder goed gelukte laserbehandeling een reden voor afkeuring zijn. Terwijl een vuile bril met regendruppels erop en al nooit dat gevolg zal hebben!
Dus aan mijn ogen geen laseringreep, tenzij strikt noodzakelijk.

Antwoorden (2)

Meest eenvoudige mogelijkheid is: Contactlenzen indoen. Maar dat is natuurlijk niet voor iedereen een mogelijkheid. Maar ikzelf ben ook brildragend en ik kijk thuis vaker 3d-films met een 3dbril, terwijl ik ook mijn gewone bril opheb. Dat gaat prima, wat betreft het dragen van een bril en het tegelijkertijd opzetten van een 3d-bril of virtual reality mask, al is het bij virtual reality ook belangrijk dat je je hele gezichtsveld goed ziet. Maar als je je bril ver genoeg op je neus hebt staan dan zie je - als het goed is - je hele gezichtsveld gewoon haarscherp. Ik zou daarom niet weten waarom je als brildrager geen VR kan gebruiken. Je zou het altijd eind dit jaar kunnen testen in de showrooms....
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Er zijn ook virtual reality brillen waarbij je de lenzen kunt aanpassen. Zo kun je als je bijvoorbeeld -2.0 hebt ook zonder bril gebruik maken van een vr bril.