Als ik een computerspel (gta) opstart komt er een zwart scherm en dat is het , hoe kan dit ?

Ik heb voor de pc al een maand lang GTA V. Maand lang gespeeld zonder problemen etc.

Gister had ik wat bestanden gedownload omdat ik een programma wou maar die bestanden waren niet echt betrouwbaar dus ik heb ze snel weer verwijderd.

(dit heeft er miss mee te maken daarom zeg ik het er even bij)

De dag erna wou ik gta spelen , hij opende , maar er bleef een zwart scherm.
Dit talloze keren opnieuw geprobeerd , virusscanner uitgeschakeld etc.
Systeem herstel lukt ook al niet.. en windows defender kan niet meer aan.

in het ergste geval denk ik aan een virus , maar kan dit dan ook echt een spel niet meer laten opstarten ? want andere games doen het wel zoals het hoort.

ik kom er zelf echt niet uit en wil geen fabrieksinstellingen terugzetten ivm veel bestanden, ik hoop dat iemand me kan helpen.

Groeten en alvast bedankt

8 jaar geleden
in: Games
2.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
herinstallatie gta ?
andyka
8 jaar geleden
Daar zat ik idd ook aan de te denken , dat doe ik als ik echt niet verder kom na vandaag. Ik hoop dan niet dat ik alles van online kwijt raak zoals karakter etc.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je raakt niks kwijt, offline worden savegames op een plek buiten de installatiefolder geplaatst. Maar vaker nog wordt alles online opgeslagen. C:\Users\username\Documents\Rockstar Games
andyka
8 jaar geleden
Oke thanks , opnieuw installeren duurt wel uren maar dat moet dan maar , weet je toevallig dat wanneer het wel een virus was, dat het dan bij de volgende installatie nog impact heeft op het spel ?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
scan je pc eerst een met antimalwarebytes oid.
andyka
8 jaar geleden
Hij scant op dit moment, wat moet ik doen na de scan ? als er bijv wat geconstateerd is. Ieder geval bedankt voor de tip heb er veel aan .
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als er wat geconstateerd is moet je het natuurlijk verwijderen. Heeft het programma wat fouten aangegeven?
andyka
8 jaar geleden
Het is allemaal gelukt erg bedankt voor de reacties. Ja heel veel fouten heb het allemaal verwijderd. het spel doet het ook weer top , moest de drivers updaten blijkbaar want hierna deed het spel het weer, en hij doet het nu zelfs sneller zonder haken etc. Gr

Antwoorden (1)

Als je het idee hebt dat je last hebt van een virus zou ik zeker niet je virus scanner uitzetten.

Probeer je PC eens te scannen met een andere virus scanner, dan zou ik bijvoorbeeld de Emsisoft Emergency Kit proberen als ik jou was. Deze kan je vinden op: https://www.emsisoft.com/en/software/eek/

Er zijn ook virus scanners die je niet hoeft te installeren, die werken vanuit je browser, zoals:
https://www.f-secure.com/en/web/labs_global/tools-beta
http://housecall.trendmicro.com/
https://virus-scan.bullguard.com/
http://www.eset.com/us/online-scanner/

Als je geen virussen vindt met een andere virus scanner zou ik proberen je save games ergens op te slaan en GTA opnieuw te installeren.