Wat moet ik doen om dit spel (zie uitleg) toch te spelen?

Ik heb een cdrom voor kinderen van de 101 dalmatiërs. Hij was vroeger van mijn zus, maar nu is mijn zoontje gek van dat verhaal dus heeft ze hem aan mij gegeven. Alleen ik kan er niet mee spelen op mijn computer.

Als ik de setup draai is er niets mis. Dan krijg ik de keuze om te gaan spelen, duw ik daarop dan verschijnt er een extra balkje met de mededeling dat ...

Het programma of onderdeel -een hoop letters en cijfers- kan niet worden gestart of uitgevoerd vanwege incompatibiliteit met een 64bit versie van windows.

Ik ben er vrij zeker van dat mijn computer die toch nog niet zo oud is, zwaar genoeg is om dit spel te kunnen draaien. Wat ik eruit opmaak is eigenlijk dat mijn computer te zwaar is om dat nog te draaien. Ik dacht dat minder altijd ging om te blijven draaien.

Dus moet ik mijn computer naar een minder dan 64bit overschakelen of iets met dat spel doen. Ik ben geen leek met de computer, maar dit snap ik niet.

Toegevoegd na 45 seconden:
mijn computer is ongeveer anderhalf jaar en heeft windows

Toegevoegd na 1 uur:
op de cd staat cd-rom voor windows pc en mac disney 1997 versie 1.0 NL DAL AS 07

9 jaar geleden
in: Games
1.9K
Ritsuka
9 jaar geleden
Wat staat er op de cd? Vermoedelijk voor windows 98 of xp. Dan is je pc te nieuw, windows 7 of 8 denk ik
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://www.pcmweb.nl/workshop/oude-software-draaien-op-windows-7.html
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat Ritsuka zegt. Nieuwe software draait niet per se op oude hardware maar oude software draait ook niet zo maar altijd op nieuwe hardware nieuwe OS'sen (windows versies). Inderdaad is Windows XP en zeker alles ervoor (98/95) soms problematisch, soms op te lossen met trucjes zoals beschreven in de link en soms gaat het zonder problemen.
nounka
9 jaar geleden
Wat op de cd staat heb ik extra bij de vraag gezet. Heb nog wel enkel de cd, de hoes is zijn papiertje kwijt dus daar kan ik geen info meer op vinden.
Van mijn pc,... t is idd windows 8
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
97 dus voor Windows 95 "gemaakt". Zwaar problematisch dus.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://www.dosgamers.com/nl/windows95-98/win95-games

Het beste antwoord

Als je met de rechtermuisknop op de snelkoppeling van het spel klikt zie je ergens van boven in de lijst staan "Compatibiliteitsproblemen oplossen". Als je deze optie kiest doorloop je een soort wizard die probeert automatisch de juiste compatibiliteitsmodus te kiezen. Als dat niet werkt kun je ook nog in rechtermuisknop>eigenschappen>compatibiliteit de compatibiliteitsinstellingen vinden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
nounka
9 jaar geleden
Ondanks de mooie uitleg lukt het niet. De probleemoplosser vraagt een keuze te maken voor welk type het werkt. De keuze voor 95 staat er niet bij. Enkel de vier laatste uitgaven waren mogelijk.
Toch bedankt.

Andere antwoorden (1)

Het spel is te oud om op je 64 bit computer te kunnen draaien.