Werkt Minecraft op elk computer?

Ik hoor wel eens dat Minecraft op elk computer werkt, maar werkt het ook op oude computers? ( bijvoorbeeld een pc van 10 jaar oud met XP erop.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Games
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dan miet je de systeemeisen van het spel vergelijken met de computer die je wil gaan gebruiken. Minecraft kan niet op heel oude "kleine" computers gespeeld worden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
miet=moet
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oke bedankt

Antwoorden (2)

Ja en nee, Je kan het spel installeren en spelen. Maar dan zou het in de praktijk heel slecht verlopen en zal je niet normaal veel frame drops/lag hebben.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat laatste heeft te maken met je CPU en gpu .
Minimum Requirements:
CPU: Intel Pentium D or AMD Athlon 64 (K8) 2.6 GHz
RAM: 2GB
GPU (Integrated): Intel HD Graphics or AMD (formerly ATI) Radeon HD Graphics with OpenGL 2.1
GPU (Discrete): Nvidia GeForce 9600 GT or AMD Radeon HD 2400 with OpenGL 3.1
HDD: At least 200MB for Game Core and Other Files
Java 6 Release 45

Recommended Requirements:
CPU: Intel Core i3 or AMD Athlon II (K10) 2.8 GHz
RAM: 4GB
GPU: GeForce 2xx Series or AMD Radeon HD 5xxx Series (Excluding Integrated Chipsets) with OpenGL 3.3
HDD: 1GB
Latest release of Java 7 from java.com

Het werkt dus op een XP, zolang Java er goed op runt.
Als je PC voldoet aan de minimum eisen die hierboven staan kan je het dus runnen.