Hoe maak ik mezelf OP op mijn MC server?

Ik heb al veel geprobeerd zoals in de server.properties zie afbeelding mijn naam te zetten. Of ingame /op te doen. Maar dan zegt ie You do not have the permission to use this command. Dus dat werkt ook niet. Ook heb ik al geprobeerd in ops.json mijn naam te zetten maar ik ben al te weten gekomen dat dat nu niet meer werkt omdat Minecraft nu met ID's werkt en niet meer met namen. Kunnen jullie mij helpen want ik wil mezelf een command block geven en dat werkt ook niet.
Ik ben ten einde raad.
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Games
1.6K

Het beste antwoord

De enige manier om een speler op te maken is via een andere speler die op is, of via de console. Omdat er geen ops in je server zijn moet je het dus via de console doen.

In de server console moet je het commando 'op ' geven. Zonder de aanhalingstekens en geen / voor het commando. Vervang door je minecraft naam.

Om command blocks te kunnen gebruiken je 'enable-command-block' naar true veranderen in je server settings. De speler die de command block wilt gebruiken moet een 'op' zijn en in creative mode spelen.

Laat even weten of het gelukt is!

p.s. Jezelf proberen te oppen met het /op commando ingame is zinloos. Als je geen op bent dan gaat het niet werken omdat je op nodig hebt, ben je wel op dan doet het commando ook niks omdat je al op bent.

Toegevoegd na 17 minuten:
Na je andere vraag gelezen te hebben zou ik je aanraden om de jar versie te gebruiken ipv de exe. Die exe heeft voor mij niks anders dan problemen opgeleverd...

https://minecraft.net/download
Onderaan de pagina kan je hem downloaden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als ik de .jar file download, ben ik dan alles kwijt of moet ik level.dat of zo kopieren? Ik heb al een heel mooi huis enz. en ik zou dit niet graag verliezen!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, waarschijnljk ben je niks kwijt. Maak eerst een backup van je server (de servermap ergens naartoe kopieren). Daarna gewoon de exe deleten en de jar ervoor in de plaats zetten. Als het goed is is alles er nog. Mocht het toch misgaan dan heb je altijd nog de backup.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oke dankje maar die op werkt niet ik heb dit ingegeven klopt dit?
op MartijnDKRC ik heb de naam ook al tussen deze dingen : <> gezet maar dat werkt ook niet. Nog een alternatief?...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nog even erbij: Ik heb een ongewenste gast op mijn server. Hoe kan ik deze bannen nu ik geen op ben. Ik heb al in banned players de naam ingegeven maar dat werkt niet. Moet ik dit inschakelen in de server.properties? ( dit is toch de console of is de console iets anders want anders is het normaal dat dit niet werkt;)
Wacht op je antwoord
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De console is niet het bestand server.properties. Het ligt eraan hoe je de server opstart maar het ziet er meestal zo uit: 1. http://puu.sh/e33Lb/918438d310.png
of 2. http://puu.sh/e349d/3de110c61c.png Als hij eruitziet als afb 1 dan moet je de commands in het witte veld rechtsonder typen. Ziet het eruit zoals in afb 2 dan typ je de commands onder na het ">" teken. Als het nog steeds niet lukt:
- Sluit je bestaande server (zorg ervoor dat de processen java.exe en javaw.exe afgesloten zijn). Installeer java:
- Ga naar: http://www.oracle.com/technetwork/java/javase/downloads/jre8-downloads-2133155.html
- Controleer of je Windows 32 of 64 bit is.
Download 'jre-8u25-windows-i586.exe' als je Windows 32 bit is. Download 'jre-8u25-windows-x64.exe' als je windows 64 bit is.
Kies voor 32 bit als je het niet weet.
- Installeer het gedownloade bestand en herstart je computer als hierom gevraagd wordt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Download minecraft:
- Ga naar: https://minecraft.net/download
- Druk onderaan de pagina op 'minecraft_server.1.8.1.jar'
- Zet dit bestand in een nieuwe lege map op je bureaublad (we gaan dus een nieuwe server maken) Installeren:
- Open kladblok en zet dit erin: @ECHO OFF
JAVA -jar minecraft_server.1.8.1.jar nogui
PAUSE - Vervang 'minecraft_server.1.8.1.jar' door de naam van de jar die we net gedownload hebben als deze een andere naam heeft.
- Druk op Bestand > Opslaan als...
- Browse naar de map waar je het 'minecraft_server.1.8.1.jar' bestand in hebt staan.
- Voer bij 'Bestandsnaam' het volgende in: Start.cmd
- Kies in het dropdown menu achter 'Opslaan als:' voor 'Alle bestanden (*.*)'
- Zorg dat het er ongeveer zo uitziet: http://puu.sh/e36EB/fc837e4867.png en druk op 'opslaan'.
- Sluit kladblok. - Dubbelklik op Start.cmd, de server zal nu starten. (Accepteer eerst de eula). Je kan de server stoppen door stop te typen in de console.
- Stop de server (met het stop commando) en zet evt de command blocks aan of online mode uit in de server.properties.
- Join de server en controleer of alles werkt, op je eigen pc kan je de server joinen door localhost te typen in het ip veld. Probeer jezelf eens te oppen. Als alles werkt kan je de world overzetten naar de nieuwe server:
- Stop de server met het stop commando.
- Verwijder de map world (en world_nether, world_theend) uit de map van de nieuwe server.
- Ga naar de map waarin je oude server staat. Kopieer alleen de mappen waar het woord 'world' instaat van de oude map naar de nieuwe map.
- Start vervolgens je nieuwe server.
- Als het goed is zou alles nu moeten werken! Lukt het nog steeds niet? laat het even weten bij welke stap het mislukt en een eventuele error message erbij.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankjewel Johan!!! Alles is nu in orde! Dit gaat veel beter als de exe file! Nogmaals dank!!!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Perfect!!