Hoe zorg ik ervoor dat mijn gta 4 voor de pc wel gaat laden?

Hallo,

Ik ben Martijn ik heb gisteren GTA 4 gekocht voor de pc.
Alles is goed gegaan met de installatie, maar als ik de game open krijg ik gewoon het normale start scherm. Als ik dan op start klik krijg ik zoon laat scherm dat je alle personages ziet die in de game voorkomen. Maar dan nu het probleem: ik kan wel 2 uur zitten wachten maar ik kan de game niet gaan spelen. Ik ben ook ingelogd op Sociale Club en Windows Live wat moet.
Hoe los ik dit probleem op ik heb alleen nog niet geprobeerd de game opnieuw te installeren. Maar ik wil eerst weten of het ook anders kan.
En mijn game wordt in niet vol scherm weergeven. Ik kan ook niet mijn zicht en dat soort dingen hoger zetten dat staat standaard vast. Dat kan ook komen omdat ik een wat mindere laptop heb namelijk: Acer Aspire E1-731
processor: Intel 1005M (1,9 GHz, 2MB L3 cache)
videokaart: Intel HD Graphics.
Werkgeheugen: 4GB
Harde Schijf: 500GB HDD
Besturing systeem: Windows 8.1 64bit.

Ik hoop dat jullie wat aan deze info hebben.
Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Games
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarschijnlijk is je videokaart niet goed genoeg.

Het beste antwoord

Hallo Martijn!
Bedankt voor je vraag op Goeievraag.nl

Ik heb dit probleem ook gehad. Het is best simpel op te lossen.
1. Maak een tekstdocument op je bureaublad en noem het "commandline" (zonder hoofdletters)
2. Open het en plak dit erin:

-novblank
-nomemrestrict
-norestrictions
-memrestrict 30.0
-restrictApp
-refreshrate 60
-availablevidmem 60.0
-percentagevidmem 100
-framelimit 0
-windowed switch

en sla het bestand op.

3. Ga naar de locatie: C:\Program Files (x86)\Rockstar Games\Grand Theft Auto IV
En sleep daar het bestand "commandline" naartoe.
Als het goed is kan je game dan laden en heb je geen "windowed" game meer.

Heb je nog problemen? Plaats een reactie onder mijn reactie.

M.V.G. Quinten

Toegevoegd na 1 minuut:
(En als het goed is is je instellingen probleem ook opgelost)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor de hulp.
Mijn game doet het nu. Alleen ik heb wel veel LAG (haperend beeld)
Hoe fix ik dat?

Andere antwoorden (2)

Beste, ik hoop dat je een videokaart in je computer hebt zitten die best wel goed is want ben bang dat je het op die processor niet gaat redden

over gta IV herinstalleer je game dat lost het denk ik wel op
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je videokaart updaten en kijken of je videokaart beschikbaar is daarvoor is.