Films gaan eerst naar bioscoop. Waarom niet zelfde concept voor Games?

Heleboel geweldige games out there en genoeg publiek voor dat.
Waarom draaien ze niet eerst bij een bioscoop waar je voor 3 uren kunt gamen, demo-versie van het spel zelf. Voordat ze uitgebracht zijn?

Waarom wordt dat concept niet uitgevoerd anywhere in dit wereld?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Games
1K
Ritsuka
9 jaar geleden
dat kan ook, maar dan op een game beurs
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
het is meer een suggestie om te vragen aan pathe ofzo
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er is geen enkele bioscoop die dat wil gaan doen. 1 scherm voor 1 persoon voor 3 uur? Kan nooit kosten effectief zijn.

Het beste antwoord

In een bioscoop kunnen een paar honderd personen tegelijkertijd een film bekijken. Er kan er maar één tegelijk het grote scherm gebruiken om te gamen. Het vertonen van films levert dus vele malen meer geld op.
bamibal
9 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Voor games is het mogelijk om een demo te downloaden, om zo de game uit te proberen. Of, in sommige gevallen zijn er testservers (voor online games) waar spelers een game testen.

Tijdens bepaalde evenementen zoals het Firstlookevent kan je wel games testen die nog niet in de winkel liggen. Het kan dus wel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, firstlookevent die maar 1x per jaar overkomt. Dat concept wat ze doen bij Firstlook is interessant. Zou buitengewoon zijn als dat regelmatig wordt gedaan, zoals dat gedaan wordt bij bioscoop.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er zijn meer evenementen dan alleen Firstlookevent.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bioscoop is te zien in elk stad en elk dag draait er wel een film.
Waarom wordt dat niet zelfde gedaan voor games? Daar doel ik op.
Meestal word dit niet in de bioscoop gedaan, maar op gamebeurzen zoals firstlook, gamescom en e3. Hier heb je de kans om het spel te spelen en te zien voordat het in de winkels ligt. Ook kan je dit dan maar een kwartiertje doen, en geen 3 uur.

Soms worden er wel speciale evenementen georganiseerd door de makers van het spel, waar mensen worden uitgenodigd om voor een wat langere tijd de game te spelen.
Jaspro101
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
ja, een beurs als de E3 ja
Voor consoles is het antwoord heel makkelijk:

Debug consoles. Dat zijn de consoles die developers en reviewers gebruiken om spellen die nog niet af zijn (en dus niet op consumenten consoles werken) games te testen.

Voor een evenement als Firstlook hebben ze al moeite om genoeg van die consoles terug te vragen om zo'n evenement te doen.

Voor PC-gaming heb je nog een ander probleem, als die code op een zooi PC's zou draaien zou de kans groot zijn dat die code gestolen wordt en je al voor de game uit is al piratenversies hebt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt echt heel vaak een demo downloaden van een game... bijvoorbeeld op de 3DS, daar verschijnen regelmatig gratis demo's en kun je ook demo's ontvangen als je bv. voor een bepaalde tijd lid bent. Dus eigenlijk spelen honderden mensen dan al een demo en dan beslissen ze of ze hem willen kopen.