Is het maken van een minecraft server veilig?

Ik wil dus een minecraft server op een serverlijst gaan zetten. Alleen is dat veilig? Voor bijvoorbeeld hackers? en word mijn internet of pc niet trager?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Games
2.2K

Het beste antwoord

Het is meestal al niet handig om servers op je eigen IP te hosten. Dit brengt niet direct gevaar voor hackers, maar meer voor DOS'sers (Denial Of Service). Die zullen je internet platgooien. Je pc zal alleen iets trager worden omdat je natuurlijk een Minecraft server host, dit kost net als het spel wat kracht van je PC. Hoeveel hangt af van het aantal spelers, aantal mods etc.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het is veilig zolang je je server op een betrouwbare bekende website zet

Toegevoegd na 1 minuut:
Dit is bijv een betrouwbare site:

http://minecraftserverlijst.nl
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit is niet waar, net als op elke andere website heeft iedereen toegang tot deze IP lijst. Er zullen ook "slechte" mensen op deze website komen om deze IP's te bezoeken en/of te DOS'sen. Wat wel mogelijk is, is white-listen. Hiermee laat je niemand toe, behalve de mensen die jij kiest.
Het is wel veilig als je het laat hosten
Op een website. Bijvoorbeeld:easyminecraft.nl
Die hebben ook DDoS beveiliging
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
nee want andre mensen kunen je hle sever kapot makken en dat wil je niet je kan wel bescerming pluigins doen dat zo wel kunen let wel veel op dan hoor gebruik oke vanish als je ontzich baar wil zijn daar hed je geen posinon nodig