Het is een chatprogramma:
IMVU (Instant Messaging Virtual Universe) is een grafische 3D-instant messenger. De site heeft meer dan 90 miljoen gebruikers en ongeveer 6 miljoen unieke bezoekers per maand. De site is in publieke bèta en is beschikbaar voor Windows sinds 2 april 2004. In 2010 kwam de Mac-versie uit.

Het is bedoeld om mensen te leren kennen, chatten of spelletjes spelen op IMVU.
Gr,
Maarten

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je op 'IMVU' zoekt in Google vind je ook veel plaatjes die te maken hebben met; kleren, opmaken etc.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Imvu is over het algemeen geen spel maar een virtuele chat wereld.

Ik ben er zelf al een tijdje niet op geweest maar het is meestal wel gezellig.

Imvu bied ook verschillend mogelijkheden voor extra dingen zoals :

-VIP
-Leeftijds verificatie
-Acces pass (18+ functies)

Etc.

Daarnaast kun je je eigen avatar volledig aankleden en het uiterlijk veranderen. Clubs en kamers kopen en inrichten. Veel dingen kosten over het algemeen wel geld.