Hoe krijg ik meer FPS in Minecraft?

Hoi, ik vraag me af ik heb een 12 gb ram game computer met een i7-2600 CPU @ 3.40 GHz 3.80 GHz maar als ik me video settings op 2 zet en me smooth lighning op 0 zet dan heb ik alsnog maar 30 fps. Kan iemand me helpen want ik weet dat ik meer FPS kan halen want ik heb is een keer 624 fps gehaalt, Ohja nog een paar dingen ik heb ook bij processen en dan op hoog gezet bij taakbeheer maar heeft niet geholpen en ik heb me JVM Arguments hoger gezet bij Minecraft maar het geeft ook geen verschil,

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Games
2.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zou optifine downloaden. Een goede mod waarmee je veel meer fps krijgt. Ik heb een game pc met 64 gb ram en een AMD Vishera FX-9590 8x 4.70 Ghz. En als het met optifine niet lukt zou het ook kunnen dat je je videokaart niet hebt geinstaleerd. Dat betekent dat je dus je beeldscherm op de VGA kaart hebt. En dat is zo'n standaart prutding.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oh, oke thx maar ik heb wel optifine en alles uit staan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Staat je V-Sync toevallig aan? Dat zorgt voor een vast aantal FPS (30, 60). Als het aanstaat, probeer het dan eens uit te zetten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja ik heb het op maximaal staan.

Antwoorden (2)

Je verteld ons wat je specs van je Ram en Cpu zijn maar een van de belangrijkste dingen bij gamen is je videokaart. Soms kan het zijn dat je een programmatje hebt geïnstalleerd van bijvoorbeeld Ge-Force (Ge-Force experience dacht ik) die je kan instellen wanneer hij op je videokaart van je CPU moet en wanneer hij je aparte videokaart gebruikt. Misschien staat hier een instelling in fout.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb niet Ge-Force
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
wat heb je dan wel?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb geen idee, hoe kan je dat zien?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Simpele manier kan zijn: windows knop + R dan typ je dxdiag dan enter of run dan moet hij soms even laden en als hij geladen is moet je kijken onder beeldscherm. Als je 2 beeldscherm tabjes hebt heb je 2 videokaarten plaats anders alle 2 de namen hier neer (Zo doe ik het dan altijd)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er staat Apparaat: Naam: Intel(R) HD Graphics
Fabrikant Intel
Chiptype: Intel(R) HD Graphics Family
DAC-Type: Internal
Totaal geheugen: 1696 MB
en die andere zijn niet belangrijk,
maar naar welke moet ik kijken?
Dit kan verschillende oorzaken hebben.
Speel je het online of speel je single player?
Want als je online speelt kan het te maken hebben met de server.

Wat ook belangrijk is, speel je modded of gewoon standaard minecraft.

Heb je dit ook offline, dan kan je verschillende dingen doen. (deze werken ook ook bij online spelen)
- Video-Settings omlaag zetten
- Page-file vergroten (Voor gevorderden)
- Onnodige mods installeren
- Optifine mod installeren - Deze werkt heel goed en maakt minecraft ook geschikt voor meerdere processors.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik speel vooral Online het het is niet server lagg want ik heb is een keer 624 fps in een server gehaalt En ik heb renderdistance op 2 en smooth lightning op 0 en ik heb optifine