Hoe heet dit spel?

Ik zal proberen het zo duidelijk mogelijk uit te leggen.

Je hebt een veld. In dat veld liggen allemaal vakjes. Als je op zo'n vakje klikt wordt het aangeklikte vakje, en de vakjes en boven, links, rechts, en onder daarvan jou kleur (bijvoorbeeld rood).

Dan is de tegenstander aan de beurt. Hij mag niet op jou kleur klikken, maar wel op een leeg vakje. En net als jou wordt de vakjes zijn kleur (bijvoorbeeld blauw). Alle blauwe vakjes die over de rode kleur gaan, zullen ook blauw worden.

Dit gaat door totdat alle vakjes vol zijn. De gene die dan de meeste vakjes heeft wint!

Hoe heet dit spel? Ik wil het namelijk zelf maken maar ik wil het geen andere naam geven.

Misschien is het ook een bordspel, dat weet ik niet zeker.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Games
3.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hebben de vakjes ook getallen, die de waarde van het vakje aangeven? Op spele.nl staat een zo'n spel, of stond, want ik kan m nu niet meer vinden...

Antwoorden (5)

Ik ken dit als bord spel Reversi
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet helemaal. Bij het spel wat ik bedoel maakt het niet uit wat er tussen ligt. En zal de steen die je neer legt, stenen creeëren aan de boven, onder, links, en rechter kant, totdat het einde van het veld.
Op spele.nl staat een spel onder de naam Proximity, ik weet niet of dat het spel is dat je bedoelt? Of misschien een afgeleide ervan. Deze heeft namelijk wel getallen op de vakjes staan, en dat getal geeft aan hoeveel een vakje waard is, en kan je ook vermeerderen door er naast te gaan staan.
Zie bron.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat is ook niet wat ik bedoel. Ik zal het proberen uit te leggen met afbeeldingen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
't Is hem niet - maar wat een leuk spelletje is dat !!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja he! :D
Ik denk dat je gewoon en eigen naam moet geven. Zulke spellen bestaan wel maar meerdere mensen hebben hem al gemaakt en een eigen naam gegeven, zodat het nu moelijk na te gaan is hoe het orgineel heet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is GTA San andreas man, maarja, +1 voor jou
Playing with Fire 2?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit spel heet bomberman kun je spelen op verschilende spelletjes sites.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zie jij een poppetje rondlopen?