De pa3 phat is de oudere playstation, die is als eerste uitgekomen. Daarna kwam de ps3 slim die was kleiner en lichter, en vervolgens de ps3 super slim, dat is de kleinste ps3. Phat is letterlijk vertaald: vet, dus dik

Toegevoegd na 49 seconden:
Pa3 = ps3

Toegevoegd na 2 minuten:
Op een ps3 phat kan je trouwens nog ps2 spelletjes spelen en met de slim modellen niet.