kan je met 4gb ram ook watchdogs op de pc spelen?

ik heb een pc die makkelijk watch dogs aan kan alleen is mijn RAM te laag
kan ik het dan spelen of niet

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Games
1.2K

Het beste antwoord

thijmenvisser, er bestaan geen RAM-sticks van 6 GB. En je kunt ook niet 6 GB RAM in je pc hebben, want met een dual-channel processor kun je alleen maar de volgende groottes hebben:
2, 4, 8, 16 of 32 GB.

Dus om Watch Dogs te willen spelen moet je ZEKER een setje van 2x 4 GB kopen (samen dus 8 GB). Hier is een linkje waar je de goedkoopste kunt kopen:
http://tweakers.net/pricewatch/325301/crucial-ballistix-bls2cp4g3d1609ds1s00ceu.html

Het is dus de bedoeling dat je je oude RAM-sticks uit je moederbord haalt en de nieuwe erin zet. Als je dat doet, zet ze dan zo in je moederbord:
======== (de 1e module RAM)
----------- (leeg)
======== (de 2e module RAM)
-----------(leeg)

De RAM-sticks van de link zijn trouwens DDR3 modules. Als jou pc een DDR2 moederbord heeft moet je naar DDR2 modules kijken op tweakers. Met Speccy (een klein programmaatje) kun je zien of je pc DDR2 of DDR3 heeft.
Speccy download: http://www.piriform.com/speccy/download/standard

Als je pc DDR2 heeft is het beter om een nieuwe pc te kopen of zelf in elkaar te zetten. (Met tweakers kun je gemakkelijk al je onderdelen in een lijst zetten en bestellen om je pc dan zelf te bouwen).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik heb nu al een ram stick van 4 gb als ik daar 2gb bij koop werkt het dan ook
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sorry ik zei het verkeerd, 6 GB is inderdaad wel mogelijk. MAAR, als je 1 stick hebt kun je er NIET een stick van 2 GB bij doen. Als je 2x 2GB hebt (samen dus 4), dan kun je wel een extra stick van 2 GB toevoegen. Heb je dus maar 1 stick van 4 GB dan zul je toch echt eentje van 4GB moeten aanschaffen, en niet 2GB, omdat dat voor een onstabiel systeem zorgt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Belangrijke toevoeging: als je 3 sticks in totaal hebt (wat samen 6GB maakt), verlies je snelheid! Dat komt omdat je systeem van dual-channel naar single-channel overgaat. Dit snelheidsverlies kan wel 10% zijn! Lees alsjeblieft dit:
http://forum.fok.nl/topic/1760240

Andere antwoorden (5)

De minimale spec zeggen 4 gig dus het kan maar ik denk dat het soms wat problemen kan geven.
dus uitbreiden naar minimaal 8 gig is wel aan te raden.
capthavoc
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
kan elke ram kaart op elke moeder bord of moet je bij elke moeder bord een ander hebben er zit nog al wat prijs verschil in
capthavoc
9 jaar geleden
Nee niet alles past zomaar dus minimaal DDR 3 als ik je moederbord zie maar er zijn op het internet goeie mem test site die na een test verwijzen naar de juiste bankjes gewoon even doen en dan eventueel op zoek naar goedkopere van het zelfde merk enzo
4 GB ram moet genoeg zijn. Alhoewel ik je wel moet zeggen dat mijn laptop met een 4GB ram het soms niet vloeiend wil laten afspelen. In principe zou je er geen problemen moeten hebben. Mocht het wel zo zijn, kan je de instellingen iets lager zetten. Hou er rekening mee dat die spel hele goeie graphics heeft.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kijk eens naar deze site http://www.systemrequirementslab.com/cyri daar kan je precies vinden of je pc de game kan draaien. Over je vraag op de site staat dat je minimaal 6 gb nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk dat je kan waarschijnlijk Watch Dogs wel spelen, maar dan niet zoals het hoort. Dus met lagg.

Wanneer je computer/laptop 4RAM heeft,
dan kun je er maar 2RAM van gebruiken.
Er gaat namelijk standaart 2RAM naar windows en de andere 2RAM kun je gebruiken.
Daarom zoals de anderen al zeggen, moet je minimaal 6RAM Hebben voor WatchDogs.
2RAM Voor windows en 4RAM voor de game.

Ik zou je wel aanbevel als je gaat upgraden, Je kan naar 6RAM upgraden, maar ik zou naar 8RAM gaan. Puur omdat je dan toch al upgraden en dan ben je voorbereid op de toekomst, misschien heb later wel 5of6RAM nodig voor de nieuwste games :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
oke moet ik dan bij mijn 4gb nog 2 gb bij kopen of moet ik er een van 6gb kopen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Euh jaa dat weet ik dan net weer niet. Volgens mij is het wel zo dat
2 kaarten iets beter werken dan 1 kaart, maar dat weet ik niet zeker.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
NEE je kunt niet 6 GB en al HELEMAAL NIET 5 GB gebruiken.
2, 4, 8, 16 of 32 GB RAM zijn alleen maar mogelijk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Floris13 Dat is dus niet waar, je kunt wel een 6RAM hebben. Ik had het zelf namelijk ook. Waar je wel gelijk in hebt is dat je geen 5RAM kunt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sorry je hebt gelijk, 6 gb is inderdaad mogelijk. MAAR een stick van 4gb en eentje van 2gb gaan NIET samen, omdat dit voor een onstabiel systeem zorgt. De waardes van deze 2 moeten namelijk gelijk zijn. Wel is het natuurlijk mogelijk om twee sticks van 2 gb en nog een derde stick van 2gb te hebben. Dit raad ik niet overigens, omdat de extra prestatie minimaal is vergeleken met twee extra 2gb sticks (dus in totaal 4 sticks).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3 sticks in totaal is niet aanbevolen, omdat je systeem van dual-channel naar single-channel overgaat. Dit betekent snelheidsverlies. Lees alstublieft dit:
http://forum.fok.nl/topic/1760240
Toevallig! Ik was in het weekend op een Lan Party hier bezat gek genoeg iemand al Watch dogs. Hij heeft een Intel 4770K GTX 660 2gb en 4GB Ram. Hij speelde alles ultra behalve anti aliasing die stond wat lager. Ze game was op 1920x1080p En runde rond stabiel 30-35 FPS.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
30-35 fps is niet echt hoog.. En die 6-8 GB is nodig voor onder andere multiplayer, omdat dit meer geheugen nodig heeft. Dus volledig stabiel is het met 4gb niet, er zullen momenten zijn van hapering. Dit
Valt misschien niet heel erg op of hij heeft de game nog niet helemaal gespeeld.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is niet heel hoog. Maar dat wordt niet gevraagd hier. De vraag was dus of je het kon spelen met 4GB. Het antwoord = Ja, dat kan. Zelfs met lagere Settings zou het beter moeten werken. Overigens is het aan te raden minimaal 4GB te hebben, HOEFT dus geen 6-8gb.