hoe maak je een server op minecrft op de macbook pro?(2008 2009)

Ik wil heel graag een server. Maar weet niet hoe dat moet. Iedere keer als ik
een video kijk. Lukt het me toch niet. Help me!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Games

Het beste antwoord

Hoi Alican,

*Allereerst: Apple is moeilijker dan windows. Als je een ergens een windows pc hebt gebruik die dan.
*Op OSX 10.4 werkt de server sowieso niet en kan je machine crashen.

HIER DE DOWNLOAD LINK VOOR SERVER BESTANDEN:
https://s3.amazonaws.com/Minecraft.Download/versions/1.7.5/minecraft_server.1.7.5.jar

wat je met dit bestand doet:
-niet openen MAAR verplaatsen naar een gewenste map op je computer. Deze map noem je ''server'' of iets waaraan jij herkent dat dit je server map is.
-Maak dus een map en zet ''minecraft_server.1.7.5.jar'' in deze map.

daarna:
open textedit zet het format naar ''plain text'' (format > make plain text), en knip en plak deze code erin:

#!/bin/bash
cd "$(dirname "$0")"
exec java -Xmx1G -Xms1G -jar minecraft_server.jar

Sla het bestand op als start.command in dezelfde map als minecraft_server.1.7.5.jar.
Nu heeft je server genoeg ''RAM'' om te runnen. Je kan het aantal ''RAM'' veranderen door het getal dat voor de G staat (nu 1) naar een ander getal te veranderen.

Open nu terminal (kijk in /application/utilities/terminal).
Geef uitvoer rechten aan het bestand start.command aan ''owner'', ''group'' en ''public''. Om dat te doen type je dit in: chmod a+x , met een spatie erachter, drag & drop het start.command bestandje in het ''terminal'' venster en druk dan op enter. (dit geeft dus uitvoerrechten aan start.command)

Dubbel klik het start.command bestand om je server te starten.
Een nieuw ''terminal'' scherm zal openen en de eerste keer dat je het script (de code) uitvoert zullen er een aantal foutmeldingen komen over vermiste bestanden en mappen. Maar dit hoort zo. Je bent nu klaar om instellingen aan je server te veranderen:

je krijgt een tekst bestand in je server map dat net gemaakt is door het terminal bestandje start.command. Dit tekst bestand heet ''server'' of ''settings'' of ''serverproperties'' of ''properties''. Open dit en pas de instellingen aan.

DIT IS HOE JE EEN SERVER MAAKT, REST JE NU NOG OM DE SERVER ''JOINABLE'' TE MAKEN

Succes,

FixItJasper
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankjewel voor je antdwoord