Ik wil een minecraft server hosten via me pc maar in heb maar 2 GB ram hoe moet dat?

Ik wil een minecraft server hosten via me pc maar in heb maar 2 GB ram en wil misschien iets kopen waar je server mee verkoopt hoe moet ik dat doen of hoet heet zo ding waar je servers mee kan hosten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Games
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een server is een computer waarmee je bijvoorbeeld een spel kan hosten.

Antwoorden (3)

Als je een verbinding hebt via een service provider zoals ziggo of kpn, etc. dan is het geen goed idee om meerdere servers te gaan hosten. Je bent nogal beperkt qua bandbreedte en daarnaast zal je je pc dag en nacht aan moeten laten staan.

Een dedicated server opzetten is iets wat niet alleen veel geld kost maar ook veel kennis vereist van netwerken en servers. Als je wel hosting wil gaan verkopen kan je beter een deal sluiten met een datacenter en doorverkopen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik zal mijn antwoord kort houden: Het is onbegonnen werk.

-Als je servers wilt hosten (voor meerdere), moet je pc dag en nacht aan staan. dat kost veel stroom.
-ook als je dat wilt doen kan je meestal niks anders meer op die pc doen omdat hij alle ram en cpu vaak gebruikt voor de server.
- ook heb je een goede internet nodig, als je dit ebt zorgt de pc ervoor dat de rest van al je apparaten in je huis langzame internet hebben omdat de server alle dataverbruik in beslag neemt.

je kan beter servers laten onderbrengen bij serverhosting bedrijven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben het met de antwoorden van de bovenstaande personen niet helemaal mee eens. Dit kan komen omdat ik zelf een eigen VPS heb met een eigen Minecraft server.

Kort antwoord op de TS:
Met 2GB RAM kom je niet ver (Minecraft gebruikt al één, je besturingsysteem gemiddeld 512MB en dan nog alle andere factoren = 2GB) Servers verkopen heet een "resell". Je kunt kijken naar Multicraft. Je dient dan wel een eigen dedicated/eigen server te hebben waar je die licentie op kan zetten.

Om te reageren op LotteM:
Een provider maakt gebruik van een up- en download snelheid. Dit raakt niet op, het is slechts gelimiteerd tot een bepaalde snelheid. De beperking is er uiteraard, maar met een 20Mbps up en/of downloadsnelheid is het vaak wel voldoende om je te redden met een standaard server met niet meer dan 10 spelers.
Een dedicated server is niet direct duur te noemen. Voor €50,- per maand kun je bijvoorbeeld bij Hertzner al een dedicated server aanschaffen met 32GB ram, een Xeon processor en alle omliggende schijfruimtes. Je hebt dan enkel kennis nodig van een besturingssysteem: de rest wordt namelijk al gedaan voor je.

Reageersel op Stefrid:
- Je PC hoeft niet 24/7 aan te staan, hangt af van de TS;
- Met het 2e feit ben ik het helemaal eens;
- Zoals ik zei: 20Mbps is vaak voldoende voor up/download snelheid

Kijk voor het gemak eens naar een VPS hosting. TransIP is een zeer uitstekende oplossing voor je.