Is GTA V het grootste PC game tot nu toe?

we kennen allemaal gta versies, de gta iv was 16 GB groot, daarin tegen Max Payne 3 32 GB. alleen ge grafische gebeuren van MP3 had veel beter gekund, maar als je de review ziet over gta v, vraag ik mij toch een ding af. Hoeveel GB is GTA V voor de PC?? want de mount everest zit erin, een complete aqarium onder de zee spiegel. een gigantische map dat zo groot is als gta iv en demptation van rockstar games, dat is zo'n wilde westen game. dus ben daar eens benieuws naar of gta v dan hiermee het grootste spel is dat tot nu toe voor de pc ooit is gemaakt. release datum is 17 september de basis pakket op gta v, je hebt dan nog de multi edition en de collection edition. varieert in de preis natuurlijk. 17 september 2013 komt de gta v voor de ps4 en xbox uit. voor de pc is nog onbekend! jammer genoeg

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Games
1.6K
Ritsuka
10 jaar geleden
Demptation?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat hij Redemption bedoeld?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nog niet te zeggen of dit het grootste spel ooit wordt. Het spel is nog niet klaar.
Ondertussen zijn er meer spellen in de maak.
Waarschijnlijk zal World of Warcraft met al z'n uitbreidingen wel het grootst zijn (?)

Antwoorden (2)

Heb je het nou over grootte in GB of in Vierkante (kilo)meter? Die twee staan namelijk los van elkaar (niet geheel natuurlijk).

Hoe dan ook zal ook deze GTA niet in de buurt komen qua oppervlakte waar The Elder Scrolls II: Daggerfall welke 400.000 vierkante kilometer beslaat.
http://cdn.unrealitymag.com/wp-content/uploads/2010/05/large-video-game-worlds2.jpg Dat is dus met zelfs de meest voorzichtige schattingen nog makkelijk 1000x zo groot is als alles GTA's bij elkaar opgeteld.

Als het gaat om GB's dan is het Uncharted 3 op de PS3 welke net op een DL Blu-ray schijfje past en dus 50GB groot is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
nee! het komt niet eens in de buurt! Of je het nu over grootte in gb hebt of over de spelwereld van GTA... beide zijn nogal minimaal ten opzichte van andere games. Zoals door iemand anders al is opgemerkt is skyrim al veeeeeeeeeeeeele malen groter! maar denk ook aan games als world of warcraft etc.
GTA is absoluut niet eens zo zeer een 'groot' spel. het is slechts een mainstream game, waardoor mensen deze illusie hebben. Maar voor vele die denken dat GTA een monsterlijk groot spel is, leven naar mijn mening ook in een hele kleine gamewereld
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
HeerVoldemort
10 jaar geleden
En Minecraft dan, daarvan heb ik gehoord dat de spel wereld maar blijft genereren en dat deze oneindig is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Meneer voldemort, das niet waar haha. Minecraft laad ten eerste niet oneindig door. De wereld van minecraft is 8x zo groot als de echte wereld. Maar dan alsnog gebruikt minecraft Chunck loading systemen. Dat houdt in dat alleen waar je bent geladen blijft en dat de rest ongeladen wordt. Om lag te verminderen natuurlijk ;D
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Daarom zei ik al dat ik het gehoord had ;-) en niet dat het zo is hehe.