Is er een gratis programma om landen te tekenen ?

Ik hou er van om een eigen land te maken met steden enzo , ik zou dit ook willen maken op de computer maar ik kan daar geen programma voor vinden. Het moet iets zijn zoals de geografie ontwerpen van je verzonnen land. de steden ontwerpen enzo .

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Games

Het beste antwoord

Als je echt als een professional aan de slag wil met 'landen ontwerpen', moet je vooral eens kijken naar Qgis (quantum Gis) of Udig. Dit zijn twee freeware GIS-paketten waar je heel veel mee kunt. Maar je moet dus wel zelf tekenen! En daarvoor heb je wel wat verstand van kaarten maken nodig. Als je je daar echt in wil verdiepen, kan ik je het handboek GeoVisualisatie van Tjeerd Nijeholt aanraden.
En als je eens met collega-landenbouwers wil praten over hoe zij dat doen, kun je contact opnemen met het Genootschap voor Geofictie. Ik kan maar 3 links toevoegen, dus die moet je even zelf googelen. Zie de links hieronder.