Hoe moet ik pc games starten?

Ik heb pas geleden een paar pc games gekocht. Maar als ik ze in mijn pc heb gestopt willen ze niet starten? Als ik naar 'computer' ga en klik op de rechtermuisknop staat er niet iets van: uitvoeren of spelen ofzo. Er staat alleen openen of in een nieuw venster openen. als ik klik op openen komen er allemaal afbeeldingen die in de spellen zijn gebruikt. Dvd's doen het wel gewoon normaal.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Games
4.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Staat er geen install.exe in die mappen, of autorun?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Welk besturingssysteem?

Het beste antwoord

Hoi, waarschijnlijk is jouw cd/dvd lezer ingesteld op automatisch afspelen; In de zin; ''iedere ingebrachte cd/dvd te zien als een muziek/film cd/dvd''; waardoor jouw muziek/film spelersprogramma hem gaat openen. (waarschijnlijk heb je dat eerder ingesteld. D.w.z. hoe te handelen als een dvd word ingebracht.)

Maar een spel moet 'eerst' geinstalleerd worden. Dus je moet de instellingen voor automatisch afspelen wijzigen.

Ga naar ''start''; Klik standaardprogramma's aan; alle programma's aan. En dan, klikken, instellingen voor automatisch afspelen wijzigen.

Je kunt daar standaard waarden instellen; Of 'alles' op ''vraag mij dit elke keer'' instellen !

Echter waar staat; ''selecteer een standaard instelling'', laat dit zoals het is !

Kom je er niet uit, vraag of een ander het een keertje voordoet.; xxx.exe's openen, is wat lastiger. Eventueel, (wat lastiger), ''bestanden openen'' (al dan niet, met daemon tools).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het ligt eraan hoe de cd is ingedeeld. Meestal kun je de cd starten vanuit "deze computer" en dan start hij het spel of de installatie op. Om welke game gaat het?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Meestal opent hij vanzelf een installatiemenu als je via Mijn Computer op je CD-drive klikt. Anders moet je de map van het spel openen en zoeken naar iets dat eindigt op .exe.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De automatisch afspelen functie van Windows is uitgeschakeld, en je moet het spel eerst installeren voordat je het wilt spelen.

Als je op die plek bent waar alle afbeeldingen die in het spel worden gebruikt staan, staat daar ook ergens een bestandje 'setup' of 'autorun' bij.
Als je die opent, start de installatie van het spel als het goed is, en zodra het spel geïnstalleerd is, staat er als het goed is een icoontje op je bureaublad. Als je daar op dubbelklikt, word het spel gestart.