Hoe maak je een extra ip adres?

Ik had een minecraft server en later maakte ik een andere server en ik
verwijderde de 1e, maar nu staat er dat tie al op een andere server heb
Hoe kan ik alsnog de nieuwe gebruiken, moet ik hiervoor een ander
Ip adres aanmaken of..... Ik zou het niet weten. Kunnen jullie me helpen?
Dankje

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Games
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/computers-internet/internet/verander-ip-adres-gebruik-gratis.51154

Antwoorden (3)

Elke communicatie kaart heeft zijn eigen uniek IP adres, die worden wereldwijd toegekend één service.
Als u online gaat zal u wel een IP adres vinden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gvrox
11 jaar geleden
Volgens mij verwar je IP nu met een MAC adres; die laatste is (in principe) wel uniek per netwerkadapter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ gvrox, dit was inderdaad vroeger (voor 2004) het geval en hieronder de tekst daarvan:
Aanvankelijk had iedere netwerkkaart een vast adres. Wegens het gebrek aan adressen wordt nu door gebruikmaking van NAT en DHCP meestal een tijdelijk of een intern IP-adres (IP-nummer) toegewezen.
Tegenwoordig worden die toegekend aan bedrijven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk inderdaad dat je een IP adres met een MAC adres verward. Een MAC adres is, zoals gvrox al zei, in principe uniek voor iedere adapter. IP adressen zijn dit beslist niet. Wel is het zo dat op ieder netwerkt elk IP adres uniek moet zijn, maar dat wil niet zeggen dat IP adressen niet meerdere malen voor kunnen komen. Op verschillende netwerken bijvoorbeeld. Dit was ook voor 2004 al zo. Het zou wel kunnen zijn dat toen netwerken nog helemaal in de kinderschoenen stonden, de netwerkkaarten inderdaad met een vast IP-adres werkten. Wat tegenwoordig vaak wel zo is, en zeker in de westerse wereld, is dat door de vele kabelaansluitingen iedere abonnee zijn eigen vaste IP adres heeft.
Je zou Hotspot Shield kunnen proberen of een ip-changer programma uitproberen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
IP adressen worden wereldwijd uitgedeeld zoals gezegd; aan je servers moet je verschillende poorten toekennen. Is je IP-adres bv 12.13.14.123 dan kunnen externe computers b.v. contact maken via een poort 4567 die jij hebt ingesteld: 12.13.14.123:4567. En via een andere poort kun je een andere server laten werken.