Hoe kun kun het beste een game publiceren?

Mijn zusje doet de opleiding gamedesign en heeft in haar opleiding (3e jaars) een horrorspel ontworpen. Dit kan zowel in de browser gebruikt worden als als software matig offline geïnstalleerd worden. Haar vraag is hoe zij dit (betaalbaar) kan publiceren of een spel kan gaan verkopen. Welke stappen dient ze hiervoor te doorlopen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Games
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hier weet ik geen antwoord op, maar het lijkt mij perfect voor je zusje om dit op school te vragen. Daar zit (lijkt me) het hele kenniscentrum voor dit soort vragen.

Het beste antwoord

EERST: Ik hoop dat dit is waar je naar zocht. Pas wel op, zo dra je inkomens hebt ben je een handelaar, en handelaars moeten... BTW betalen! Dus weet waar je aan begint als je de verkoop start!!!

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Aangezien ze een kennis heeft van design kan ze het beste een website maken. Dan word alles direct toegelicht.

Het is vooral belangrijk je doel publiek aan te spreken, dit kun je doen door je website lay-out daar aan aan te passen of door websites recensies te laten schrijven. Het is een kwestie van reclame maken.

Ik ben er niet bekent mee, maar volgens mij kun je recensies, artikels schrijven op deze website http://www.insidegamer.nl echte gamers zullen dit zeker appreciëren.

Maak ook zeker een soort van 'trailer' en zet het op youtube. Youtube is een goede start kijk maar naar al de pop sterren die zo beroemd worden, iets van kwaliteit scoort hoog!

Over de prijs zal ik niet te lang na denken, doe iets wat mensen makkelijk kopen. Minecraft (zeer populair spel) is begonnen met 5 euro en is nu al 25 euro. En heeft een paar duizend kopers per dag! Reken maar uit....

Stappen plan:

1. Maak een website
2. Maak op paypal een account en zorg er voor dat mensen kunnen betalen d.m.v een "knop" (dat wijst voor zich).
3. Maak een mooi filmpje waar in de mooiste fragment van de game naar voren komen. Plaats dit op youtube en je site!
4. Maak reclame, via advertenties, mond op mond, recessies... enz.
5. Probeer desnoods de game eerst gratis te uploaden.

Ik hoop dat dit is waar je naar zocht. Succes!

Toegevoegd na 1 uur:
Ik heb btw geschreven, ik bedoel eigenlijk de gewone belasting aan de staat.