minecraft probleem met java hoe oplossen?

als ik iets moet downloaden dan graag een link

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Games
1.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat werkt niet

Antwoorden (2)

Als je nog nooit een Update hebt gedraaid voor je videokaart is het zowiezo raadzaam om dit te doen; omdat je anders nooit het volledige eruit kunt halen...

Als je het makkelijk wilt doen kun je steam installeren
http://steampowered.com
Rechtsboven op "install" klikken
En de installatie-stappen volgen ;)

Als deze de update niet automatisch doet kun je het volgende aanklikken:
Linksboven op het hoofd steam-scherm "Steam" > "Controleren op updates voor videodrivers"

Het voordeel van steam is dat deze voor je zoekt welke videokaart je hebt en wat de nieuwste drivers zijn.

(off-topic: daarnaast is steam ook handig omdat je kunt zien wanneer je vrienden ook gamen, exclusieve steam achievements kunt behalen en regelmatig leuke games in de aanbieding zijn en nog veel meer xD )

Toegevoegd na 1 minuut:
In eerste instantie geeft het stuk tekst aan dat het meestal verholpen kan worden met een update voor je videokaart, hence; mijn antwoord ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat werkt niet
het probleem ligt niet aan java maar aan je video card driver
dus wellicht help een update daarvan
maar het kan ook zijn dat dat niet helpt dan is je videocard niet geschikt
capthavoc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hoe moet je die updaten?
capthavoc
11 jaar geleden
Vaak bied windows update naast de gewone beveiliging updates
ook de optionele downloads waaronder dus ook een videocard drive kan worden aangeboden.
kijk even onder je programma lijst naar "windows update"
naar de optionele download voor hardware Mocht dat niet het geval zijn
dan kun je in apparaten beheer kijken welk merk videocard je hebt
en van dat merk (meestal ATI of NVidia) Vaak heb je een complete pc gekocht waarbij de hardware dus allemaal al vastgesteld is.
Vaak biedt een website van de fabrikant van je merk pc
een soort diagnosetool aan, wat je aan de hand van je hardware je vanzelf naar de juiste drivers leidt
Let wel dit werkt meestal alleen in IE en niet in google chrome etc Als je zelf een losse kaart hebt gekocht is dat natuurlijk anders
dus ook op de website van de videokaart kan je drivers vinden
ook daar bieden ze vaak wel een diagnose tool aan. daarnaast kan de site http://www.systemrequirementslab.com/cyri handig zijn je schrijft de naam van de game in het zoek venster en daarna de can i run it knop dan krijg je en resultaat waarin je suggesties krijgt en eventueel ook
of de videokaart het wel aan kan succes