Hoe open ik een .bik bestand?

Ik heb een aantal games met videos die worden afgespeeld tijdens het spelen van de game. Nu wil ik deze videos proberen te openen zonder het spel te spelen, kan dat en met welk programma kan dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Games

Het beste antwoord

De extensie *.BIK staat voor Bink Video formaat en wordt gebruikt in videospelletjes op PC's en game consoles om videoclips af te spelen. Het is geen zip-formaat, maar een videoformaat.
Het wordt veel gebruikt in spelletjes voor Mac OS, Windows, Xbox 360, Xbox, GameCube, Wii, Playstation 3, PlayStation 2, Nintendo DS, and Sony PSP.

Om deze te kunnen spelen heb je een player nodig die ze kan afspelen, maar je kunt ze converteren naar een voor jouw geschikt videoformaat.

Voor Windows zijn dat de programma's:
RAD Video Tools - Bink Player, BIK Player
MediaCell Video Converter
The Bink Video PowerPC Player - Bink Player, BIK Player
AllMedia Grabber
Xenorate
BSPlayer

Voor Mac:
The Bink Video Player for MacOS X
The Bink Video Intel Player - Bink Player, BIK Player

Benodigde Codecs voor BIK bestanden:
De codecs installeer je door K-Lite Mega Codec Pack Update 5.0.2 te installeren.

Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dan moet je WinRAR downloaden. Hiermee kun je ook .zip bestanden openen. Zie hieronder een link! (deze download werkt niet als je een mac hebt)