Weet iemand misschien de regels van Patience? Ik wil het namelijk spelen maar ik snap het niet. Zou fijn zijn als iemand een goed antwoord heeft.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Games

Antwoorden (2)

De reeksen in de basisvakken moeten beginnen met een aas. Als u geen vrije azen hebt, moet u de kaarten tussen de kolommen verplaatsen totdat u een aas hebt omgekeerd.U kunt de kaarten echter niet willekeurig tussen de kolommen verplaatsen. U moet de kolommen in aflopende volgorde opbouwen, van koning tot en met aas. U kunt een tien dus wel op een boer leggen, maar niet op een drie.Om het u nog moeilijker te maken, moet u de kolommen bovendien opbouwen met afwisselend rode en zwarte kaarten.U kunt meerdere kaarten tegelijk verplaatsen. U kunt reeksen kaarten met de juiste volgorde tussen kolommen verplaatsen. U hoeft alleen op de hoogste kaart van de gewenste reeks te klikken en de reeks naar de gewenste kolom te slepen.Als u geen kaarten meer kunt verplaatsen, moet u nieuwe kaarten delen door op de stapel in de linkerbovenhoek te klikken. Als de stapel op is, klikt u op de omtrek ervan op het speelveld om de stapel om te draaien.U kunt een kaart naar een basisvak verplaatsen door de kaart te slepen of door erop te dubbelklikken.

Bij de standaardpuntentelling ontvangt u vijf punten voor elke kaart die u van de stapel naar een kolom verplaatst en tien punten voor elke kaart die u toevoegt aan een stapel in een basisvak.Als een spel langer duurt dan 30 seconden, ontvangt u bovendien bonuspunten, afhankelijk van de tijd die u nodig hebt om het spel te voltooien. De bonusformule is als volgt: 700.000, gedeeld door de totale tijd van het spel in seconden. De hoogst mogelijke standaardscore is daarmee 24.113 punten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hier hoort zeer waarschijnlijk een bron bij.
(Citeren zonder bronvermelding is niet netjes.)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien idee om in jip janneke uitleggen? Voor jonge kinderen bedoel ik.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://windows.microsoft.com/nl-BE/windows7/Solitaire-how-to-play
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
MrTomaat dit is een goeie aanvulling
In dit soort gevallen geeft google heel goede antwoorden.

De eerste hit bij 'regels patience' vertellen mij:

"Het spel dat je helemaal alleen speelt. Het wordt ook wel Solitaire genoemd. Deze in het Amerikaan-Engels zo genoemd. De naam Patience komt zelf uit Frankrijk waar het de betekenis geduld heeft. Dit is een verwijzing naar het feit dat de meeeste patience spelen niet kunnen worden uitgespeeld. De bekendste variant is Klondike Patience, hier gaat dan ook onze speluitleg over. Iedere variant kent zo zijn eigen regels, maar komen over het algemeen aardig overeen met de regels van Klondike Patience."

De rest kun je op de site lezen.