Weet iemand welk spel ik bedoel?

Het stond vroeger op veel computers op basisscholen. Het was een poppetje die steeds door levels liep waarbij je steeds de deur moest vinden naar het volgende lvl. Het leken een beetje op gangen met een zwarte achtergrond waar het doorheen liep.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Games
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"Computers op basisscholen" en "vroeger" in één zin.....
Ik word oud geloof ik.
Cryofiel
11 jaar geleden
Wat bedoel je met "vroeger"? Bedoel je rond 2005, rond 2000, rond 1995, eerder? Weet je nog welke andere taken die poppetje moest uitvoeren?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry. Ik heb het gespeeld in de jaren 90. Maar vermoed dat het eind jaren 80 begin jaren 90 was.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dangerous dave? :D
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee sorry die is het niet. Maar thanks.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alles wat gisteren en daarvoor is gebeurd kunnen we onder de noemer "vroeger" rangschikken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Okee, maar dan gebruik ik vaak liever 'recentelijk; of 'onlangs'. 'Vroeger' gebruik ik zelf vooral voor LANG geleden. Meer dan 20 jaar ongeveer. Maarja, dan zouden middelbare scholieren natuurlijk geen "vroeger" hebben....daar heb je dan wel weer gelijk in. En voor mijn moeder is vroeger nog veel verder terug; voor mijn tijd. Ik denk dat vroeger een erg relatief begrip is ;)
(Of kan zijn).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
IS. Ben je vanochtend om 7 uur opgestaan? Nee, veel vroeger!
Cryofiel
11 jaar geleden
--  "Wie wilde dat weten?"
--  "Mijn zusje vroeger naar!" ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nu niet meer?
j5m
11 jaar geleden
bedoel je hobbit?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij had het ook iets met letters te maken!! Schiet me ineens te binnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vroeger op de lagere school, moesten we leren, maar dan spreek ik van 1941 tot '48. & klassen maar liefst!
j5m
11 jaar geleden
Eventjes en corectie het moest zijn The hobbit.
EEn mannetje die veel hindernissen moet doorstaan om telkens een deur verder te komen.
Overigens spelletje in zwart wit van ongeveer 25 jaar of mischien nog ouder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien zit ie hier tussen. http://forum.girlscene.nl/forum/media-film-muziek/computerspelletjes-van-de-basisschool-246937.0.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helaas staat ie daar ook niet bij.
paulus811
11 jaar geleden
De school waar ik op zat had in 1982 al computers. Dat zou ik best 'vroeger' durven noemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan wel kloppen ; ik meen dat wij ze in de brugklas voor het eerst krgen ; die Commodoortjes. Moet rond 82 geweest zijn ja.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
@Marleen
Ik moet altijd zo lachen als ik dat soort uitspraken lees...ja we worden oud, zelfs ik voel me soms zo, en ik ben pas 29...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En wat voor soort spel was het? Een platform spel als prince of persia of schietspel als quake?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Platform.

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk is dat Prince of Persia geweest. Uren en uren gespeeld op de basisschool!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee die is het niet. Die ken ik wel :)!
Cryofiel
11 jaar geleden
Die heb ik ook uren gespeeld in mijn jonge jaren! http://en.wikipedia.org/wiki/Prince_of_Persia_%281989_video_game%29
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bounty Bob? Welk jaar hebben we het over?