Is wifi onbeperkt?

Stel je hebt een internet abbo van 3 GB bij upc/kpn etc. Je maakt verbinding met je playstation met je wifi en per maand verbruik je 1 GB aan online gamen, gaat die ene GB af van het internet dat je nog hebt of is wifi onbeperkt en is het los van je internet abbonoment. Dus als je wifi hebt, kan je nooit een limiet overschreiden? Omdat je alleen mb's kan maken als je internet gebruiikt?? Ik wil niet hoge wifi kosten maken met een ps3.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Games
4.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In Nederland is je vaste internet abo altijd zo goed als onbeperkt. Heb het nog nooit voor elkaar gekregen dat Ziggo ging piepen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En waarschijnlijk wel je best gedaan MrTomaat?

Antwoorden (3)

In jouw geval (als ik het goed begrijp) heb je een internetverbinding afgesloten voor thuis met een limiet erop.
Als je met je Playstation online gaat via wifi, dan gaat dat van je internetlimiet af.
Wifi is internet, maar dan draadloos.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het is dus bij jou niet onbeperkt wifi.

Ik kan zelf wel onbeperkt gebruik maken van wifi en internet via de kabel, omdat ik een ander soort abonnement heb afgesloten. Maar ik denk dat jij in België zit?
Ritsuka
11 jaar geleden
Wifi is onbeperkt, tenminste zolang het je eigen wifi netwerk is. Het gaat om de verbinding naar internet.

De meeste adsl- en kabel abonnementen zijn onbeperkt onder 'fair use policy' voorwaarden. Dat wil zeggen dat zolang je niet extreem veel gebruikt het 'onbeperkt' is.

Als je je telefoon zo instelt dat je PS3 via je telefoon internetverbinding maakt (tethering) hangt het weer van je telefoonabonnement af. Voor telefoons zijn weinig onbeperkte abonnementen meer te krijgen, tenminste niet voor weinig geld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja, Voor "online" gamen zal hij toch het internet op moeten...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
tenzij hij een eigen server heeft :)
Als je via dat abbo van 3GB verbinding maakt met internet, gaat alle data die over verbinding gaat van je limiet af.
(online gaming loopt ook gewoon via een internet verbinding anders is het niet "online")

Het maakt dus niet uit of je wifi gebruikt want dat is alleen de verbinding die je thuis tussen apparaten maakt.

Apparaat A «» wifi «» apparaat B «» internet.
Is hetzelfde als apparaat B «» internet voor diegene die jou internet verbinding verzorgd.

Het is natuurlijk een ander verhaal als je het over een mobiel internet abbo hebt en daarnaast een vast thuis internet abbo waarbij je via wifi de playstation erop aansluit. Dan loopt dat gewoon via het vaste internet abbo waar doorgaans geen limiet op zit.