Minecraft: Connection Refused:Connect waarom komt dat?

hallo, ik en me vriend hebben beiden hamachi en we zitten erin, maar als ik een LAN minecraft server start, staat er: Connection Refused:Connect

ik heb dus geen idee hoe ik dit kan verhelpen
weet iemand hoe?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Games
1.2K

Antwoorden (3)

Check of jullie beide de zelfde versie van Minecraft hebben.
Typ in Minecraft als je naar een server gaat de IP van je vriend in (Hamachi IP) op Minecraft. Maar als ik het goed begrijp probeer je LAN Minecraft connectie verkrijgen terwijl LAN lokaal is 127.0.0.1. ....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Connect je wel via zijn Hamachi IP? en niet zijn publieke IP. Voor zijn naam op hamachi staat een adres die moet je hebben!
Als het dan nog niet werkt host hij de server verkeerd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als je vriend de server gedraaid heeft moet hij in het mapje waar de minecraft_server.exe of server.exe het bestand server.conf een lijn veranderen (rechtermuisknop > openen met > kladblok). bij de lijn serverip= moet hij serverip="hamachi ip hier" neerzetten zonder " " daarna moet hij de server opnieuw starten. Vervolgens moet jij connecten met zijn hamachi netwerk en dan bij multiplayer zijn hamachi ip invoeren dus 5.xx.xx.xx:25565 het lukt soms ook wel eens zonder :25565 maar als hij dit niet veranderd heeft maakt het niet echt uit.

Als het dan nog niet lukt, moet je even bij hamachi kijken of de verbinding wel goed is, en als deze goed is, dus gewoon groen(getunneld) en je nog geen connectie kan maken heeft je vriend de instellingen niet of slecht ingesteld in server.conf