CD is kapot, maar als het gemaakt is, en je installeert hem, en daarna gaat ie weer kapot, dan kan je hem toch gewoon spelen omdat de cd er nog inzit?

Ik wil hiermee zeggen ik ga bijv. naar de Game Mania, en ik laat hem maken, dan ga ik het dit keer installeren, en na een paar weken is de cd weer kapot, kan je hem dan nog gewoon spelen, omdat ik hem dan geinstalleerd heb, ofniet, want de cd moet er dan wel inzitten, dus bijv. dit.
1. CD kapot
2. Laten maken
3. Installeren op xbox
4. Paar weken/dagen/maanden later weer kapot
5. CD zit erin, doet het niet, mar werkt het spel dan nog, omdat ik hem geinstaleerd heb?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Games

Antwoorden (2)

Dat is niet altijd het geval
voor sommige games is de aanwezigheid van de cdrom in het station nodig.
Je kan het gewoon proberen
als het spel geinstalleerd is
haal de cd er uit en start dan eens het spel op
als je dan de melding krijgt no cd present o.i.d van die strekking dan heb je de cd wel nodig.
Tegenwoordig bieden ze soms wel eens update patches aan die er dan voor zorgen dat de game zonder cd kan spelen op de site van de game kan je kijken of dat het geval is.
hoe dat werkt met xbox weet ik niet misschien kan een ander je daar opheldering over geven ?
capthavoc
11 jaar geleden
Installeren op de Xbox betekent alleen maar dat er een paar files worden overgezet op de HDD. Als de CD kapot gaat heb je dus een probleem. Bijna alle PC-games doen ook een CD/DVD check.

Dus in jouw geval is het antwoord zeker nee en in het algemeen is het antwoord ook nee.

Toegevoegd na 1 minuut:
"Als de CD kapot gaat" moet zijn "Als de DVD kapot gaat"
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
capthavoc
11 jaar geleden
ben blij dat ik geen xbox heb ;)