Wat heb je nodig om je eigen minecraft server te hosten op je eigen pc zonder hem 24/7 aan te laten?

Ik heb mijn eigen minecraft server, het kost me helaas 10 euro in de maand om hem te onderhouden met een host.

Nu heb ik op marktplaats een apparaat gezien waarmee ik hem thuis kan hosten met 2 ram voor 50 euro. Ik wil graag meer dan 2 ram dus vraag ik me af waar ik dat kan kopen en hoe het werkt?

Is er iemand die bereid is mij dit uit te leggen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Games
1.6K

Antwoorden (1)

Als eerste heb je internet nodig
volgens deze site http://is.gd/4OP2Z1
met een redelijke upload, verder een computer die aanstaat..
als jij de enige bent die speelt hoeft de pc niet aan te staan wanneer je niet online bent, maar anders moet hij 24/7 aan staan

Qua system specificaties lijkt het er op dat je minimaal het volgende nodig hebt (volgens de bovenstaande site)

CPU: 2.4Ghz Single Core CPU (2.2Ghz Dual-Core or Higher Recommended)
Memory: 4GB or Higher Recommended

Maar beneden op de pagina staat een pc met wat lagere hoeveelheid RAM.

Het pluspunt van een host is dat zij het allemaal voor je regelen, onderhoud, stroom etc.
een server 24/7 naast je bed is geen pretje..

Misschien is het een idee om naar een andere leverancier te gaan kijken, met paypal is het ook mogelijk om aankopen over de grens te doen, wil soms nog wel een schelen.
deze :
http://servercraft.co/minecraft-servers/
vraagt $7.99 voor een 1 tot 5 spelers server (is ongeveer €6.50)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die gozer op marktplaat verkoopt een ouwe PC waar hij de Minecraft server op zet voor je.
hou er rekening mee dat die "server"maar 1GB geheugen heeft ipv de 2 waar je t over had