hoe zorg je ervoor dat gewoon dirt naar groen dirt word in minecraft?

hoe zorg je dat je een groen graslaagje op dirt krijgt?
in minecraft

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Games
9.4K

Antwoorden (3)

Daar zorg je voor door de dirt die groen moet worden:
- Genoeg (zon)licht te geven
- Naast een dirtblok te plaatsen dat al groen is, maximaal ten hoogte van 1, en als laagste 3 eronder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er naast moet al een groen blokje zijn, regen helpt ook en in de zon + je kan ook bonemeal gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb een plateau gemaakt van dirt wat in de lucht hangt, dit wilde ook niet groen worden.

Uiteindelijk heb ik vanaf dat plateau een weg van dirt gemaakt dat door de lucht naar een berg liep waar de dirt wel begroeid was.

Het duurt LANG maar uiteindelijk werd die weg groen en het plateau dus ook. Daarna de weg weer weg gehaald. Het plateau bleef groen. Het duurde in het spel minstens 20 nachten (was ook best een grote afstand)

De weg zoals ik hem noem was gewoon 1 blok niets onder elkaar ofzo, 1 blok dik en 50 blokken lang, met een bocht erin.

Toegevoegd na 2 dagen:
Sorry hoor, vind het lastig uit te leggen, misschien dat deze foto helpt. (zit nu niet achter mijn eigen PC met minecraft).

Op deze foto staat een weg van dirt door de lucht. Als je dit verbind met een dirtblok waar wel gras op groeit gaat uiteindelijk het gras doorgroeien over die weg.

En als je die weg aan de andere kant verbind met het vlak waar je gras wilt hebben, dan groeit dat daar uiteindelijk naar toe. Maar zoals ik al zei, dat duurt wel lang.

Toegevoegd na 2 dagen:
Ik denk dat je er zo wel uit moet komen (als dit nog niet gelukt was)