Hoe kom ik uit de Starter Edition van WoW?

Een week geleden wilde ik mijn vriendin uitnodigen om WoW te spelen, dat wou ze wel, dus ik heb de 'invite a friend' button gebruikt om haar uit te nodigen. Dat werkte of lukte niet helemaal omdat ik er niets van snapte. Weet ook niet meer hoe dat verder is gegaan. Dus ik heb voor haar maar een trial gedownload. Die heeft ze gespeeld en nu wilt zij een betaald account hebben.
Ik heb de battle chest gekocht en gedownload, en ook 1 maand speel tijd ( ik wist niet dat dat bij de battle chest in zat ). Dus 20 euro gespendeerd om een spelletje te kunnen spelen.
Alles ging goed en wel, spel geinstalleerd, gedownload en zij kon lekker spelen. Tenminste dat dacht ik, ik wilde haar toevoegen aan mijn guild, ik wilde goud naar haar toesturen voor een startbudget, en leuke gear voor haar verzamelen maar dat lukt niet. Als zij ingame is, en ik nodig haar uit, zegt ie telkens dat zij nog in een starter edition zit. Terwijl ik dus alles heb gekocht en geinstalleerd.
Ik heb verschillende tickets gestuurd naar GM's maar zij werken ook niet mee. Telkens hetzelfde antwoord, dat ze alles gereset hebben en dat het nu wel goed moet zijn.
Maar elke dag hetzelfde beeldje. Can't do that in starter edition.

Ik weet niet wat ik moet doen, moet ik iets downloaden? Wachten tot de trial afgelopen is? Moet ik WoW er maar helemaal afgooien en opnieuw installeren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Games
2.1K

Het beste antwoord

Je hoeft niks opnieuw te installeren maar je moet wel op battle.net je koop registreren. Bij je battlechest heb je een registratiecode gekregen. Als je inlogt op je battle.net account (die je hebt aangemaakt toen je de starter versie registreerde; wel zorgen dat je de juiste persoonlijke informatie gebruikt heb anders kan het lastig worden als je support nodig hebt) heb je de optie om een nieuw spel te registreren.

Eenmaal de betaalde versie geregistreerd heb je meestal binnen een paar minuten (Blizzard geeft een marge van 72 uur maar in de praktijk duurt het zo lang niet) volledige toegang tot alles dat voor Wrath of the Lich King uit kwam (dus geen Northrend, Mount Hyjal, Vashj'ir, Deepholm, Uldum, Twilight Highlands en Tol Barad).

Speeltijd moet je zo ook via batte.net toevoegen. De in game support kunnen je daar wat moeilijk mee helpen maar evt. kan je ook bellen (niet in het Nederlands) zodat ze je door het proces kunnen praten maar de site wijst zich eigenlijk vanzelf.

Bij dit soort spellen betaal je nl voor de toegang tot de servers en niet voor de kopie. Je kan vanaf battle.net ieder Blizzard spel dat je geregistreerd hebt downloaden en installeren op zoveel computers als je wil maar je hebt wel je eigen inloggegevens nodig om te kunnen spelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
waar kun je de code registreren?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je logt in op battle.net (website als onder mijn antwoord) met je login gegevens (dezelfde die je ook voor WoW gebruikt) en dan kan je onder 'account' (rechts boven in beeld) een tab vinden 'games & codes'. Als je op 'games & codes' klikt zie je een lijstje met opties. Je hebt de bovenste nodig (add or upgrade a game). Daar vul je dan je registratiecode in (zou op de handleiding of op de discs moeten staan). Je hebt nog wat meer opties (spellen en upgrades kopen en pre-paid tijd kopen en abonnementen afsluiten ed.) maar die doen er nu niet toe. Ik kan je wel aanraden om de battle.net authenticator te komen. Die kan je bestellen via de Blizzard store op diezelfde site:
http://eu.blizzard.com/store/details.xml?id=221004517
Het kost 10 euro (inc. verzendkosten) en is naar mijn mening de moeite om te hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is gelukt! Hartelijk bedankt voor alles!

Andere antwoorden (1)

Alles is na te zoeken op de site van blizzard. Log daar in met haar account en bekijk de status van de spellen (geactiveerd/beta/trial/whatever).

Toegevoegd na 24 seconden:
https://eu.battle.net/login/en/?ref=https%3A%2F%2Feu.battle.net%2Faccount%2Fmanagement%2F&app=bam&cr=true

Toegevoegd na 1 minuut:
Opnieuw installeren heeft geen zin, het account verandert daar niet van.