is minecraft schadelijk voor je pc???

ik weet jij of minecraft schadelijk is voor je pc????

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Games
3K

Antwoorden (7)

Nee, schadelijk kan een spel nooit zijn (behalve als het een virus is, en minecraft is dat NIET!), het kan je PC wel langzamer maken maar dan deinstalleer je hem gewoon weer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb nog nooit gehoord van software die hardware op die manier beschadigd. (behalve dan door een virus)

Ik herinner mij jou vorige vraag nog. Ik vermoed dat je scherm al kapot was, of dat het eraan zat te komen dat het kapot ging.

Ik speel zelf minecraft mijn computer doet niet raar ofzo. Mijn vriend speelt het, ook zonder problemen. En we spelen het ook op de laptop als er een vriend langs komt, ook zonder problemen.

Daarnaast heb ik nog nooit gehoord van computers/laptops die vernield werden door minecraft!

Ik heb wel gehoord van computers die het spel niet aan kunnen (mijn ouwe laptop) die ging gewoon uit, omdat hij het spel niet aankon en omdat hij vol met kattenhaar zat dus de videokaart ging opwarmen naar 90 graden. (en dat deed hij ook bij wow en video bewerking)

Dus instaleren dat spel! En veel plezier :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Hij heeft die ervaring niet ;-p het was mijn antwoord op een vorige vraag...
Het is niet schadelijk in de zin dat je een virus krijgt.
Wel gebruikt het veel werkgeheugen, maar dat is natuurlijk niet schadelijk.

Vergeet alleen niet dat het programma op Java draait en Java bestaat erom bekend dat de tijdelijke bestanden al heel snel gaan opstapelen. Daarom moet je wel regelmatig eventjes je temp. files legen.

Het is dus niet schadelijk, ik speel het zelf ook !;)

Veel speelplezier!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee, eigenlijk niet schadelijk! het is wel een heel zwaar bestand. dat zal je ook horen tijdens het spelen (je computer "blaast" heel hard). je moet je geen zorgen maken.

wat misschien wel schadelijk kan zijn, zijn sites waar je gratis premium maakt of niet betaalt voor minecraft. daar zou ik niet heen gaan als ik jou was.

maar om even terug te komen op je vraag, je moet niet bang zijn, minecraft is absoluut niet schadelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee minecraft is niet schadelijk voor je pc
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zolang je het spel niet via aparte achterdeur sites hebt gedownload is het zeker niet schadelijk.
Kijk daarom altijd uit met downloads van spellen die op andere sites worden aangeboden dan het origineel.
Hopelijk heeft u hier iets aan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alleen de minecraftsp versie KAN schadelijk zijn want er zijn mensen die dit programma namaken en als keylogger gebruiken maar de normale versie is goed als je hem download op minecraft.net