hoe komt het dat ik minecraft niet kan openen en hoe los ik het op?

de vriend van mijn broer heeft minecraft op een stick gezet. ik heb het op mijn bureaublad gezet en als ik het wil openen, staat er dit:

could not find the main class: net.minecraft.launcherframe. program will exit

Toegevoegd na 10 minuten:
bovenaan staat er:

java virtual machine launcher

Toegevoegd na 18 minuten:
ik heb het al gevonden. ik moest gewoon java downloaden. toch bedankt allemaal. straks sluit ik de vraag.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Games
1.2K

Antwoorden (2)

Dat bestandje heeft minecraft nodig om op te starten. Kijk of je vriend dat bestand nog op zijn pc heeft en zet het in je eigen minecraft
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet het gewoon vanaf www.minecraft.net downloaden, via een USB lukt het helemaal niet. Hij verwijst dan naar iets op een andere computer, wat er dus niet is. Als je het zelf downloadt, gaat het gewoon goed.