Ik heb (denk ik) een goed idee voor een nieuwe type games. Hoe sla ik hier munt uit?

Ik heb al flink rondgekeken ivm het beschermen/registreren van een idee / techniek.

Het vastleggen bij in Brussel kost niks (iDepot) maar biedt in feite ook geen bescherming, of levert geen intellectueel eigendom op.

Aan de andere kant is geschreven code wel automatisch intellectueel eigendom. Dat hoef je zelfs niet eens vast te leggen, als het maar aantoonbaar is dat je het zelf als eerste geschreven hebt (en dan is dat iDepot wel weer handig)

Maar als je het principe van hetgeen je bouwt wil beschermen in een octrooibank, dan kost het je onderhand een fortuin! Dat is voor mij eigenlijk niet haalbaar. Temeer omdat ik nog niet eens gekwantificeerd heb of er inderdaad geld aan te verdienen valt, en hoeveel.

2 reëlere vragen zijn dan ook:
- is er een betaalbare manier om je idee te beschermen?
- als dit niet mogelijk is, hoe kan ik het beste geld verdienen aan een idee, zonder het zelf helemaal uit te hoeven ontwikkelen?

Als deze 2 vragen niet te beantwoorden blijken heb ik ook voldoende antwoord, want dan zit er niets anders op dan het zelf te gaan uit ontwikkelen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ooit wel eens gehoord van een game principe/type dat in handen is van 1 bedrijf? Je mag gewoon complete games namaken qua gameplay zolang je maar geen code kopieert of exacte kopieen maakt van uiterlijke kenmerken (characters/backgrounds e.d.). Wat je wel kan doen is een gameproducent overtuigen van jouw idee en dat idee verkopen. http://www.make-video-games.com/make-video-games-articles/you-have-an-idea-for-a-video-game-what-do-you-do.htm Ik heb ook nog nooit gehoord dat een game aangeklaagd werd omdat het op een andere game leek, wel dat complete achtergronden geript waren.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100