hoe 'lekt' een computerspel uit? en hoe voorkomt een bedrijf uitlekken?

met als voorbeeld :sims 3 was volgens mij al ruim een week eerder op download sites te vinden voordat EA Games het had released.
hoe lekt zo'n spel uit en wat hoe zorgt zo'n bedrijf dat het niet uitlekt (want zeker niet alle spelletjes lekken eerder uit naar de pirate markt desondanks misschien wel honderden er toegang tot hebben)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Games

Het beste antwoord

Bedrijven hebben altijd een preview versie, dit om bugs vinden maar ook geven ze die aan de media voor reclame (denk aan gamekings).

Het kan zijn dat deze versie ergens gevonde is door hackers of dat een van de testers zijn versie verkoopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Medewerkers geven het weg, medewerkers beter controleren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet als ze het verkopen ipv "weggeven".
Het gaat niet altijd per ongeluk. Menig game development bedrijf laten hun spellen 'lekken' om te kijken wat de reactie van hun consumenten is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze laten "per ongeluk" info lekken over games/hardware enz. complete games laten ze natuurlijk niet lekken. Dat is juist financieel niet handig, een demo is dan beter op zijn plaats.