Hoe werkt Wordfeut ? (op een tablet)

Ik heb wordfeut, maar snap alleen dat je woorden moet maken. Is dat engels/nederlands. Wat moet je dan doen, kan iemand dit uitleggen?

Toegevoegd na 14 minuten:
Ik heb nu bijv. de letters: D L D E N K T.
Ik maak het woord denk, druk op Clear, en de letters gaan weer weg(terug naar waar ze stonden) is dat woord dan fout?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Games
1K

Antwoorden (2)

Mocht je Scrabble nog nooit gespeeld hebben, hier een korte uitleg: spelers krijgen ieder een zevental letters, die ze mogen gebruiken om op het bord woorden te vormen. Je letteraantal wordt automatisch aangevuld, totdat alle letters op zijn. Wanneer het eerste woord gelegd is mag je alleen nog maar woorden op het speelveld leggen die aan de reeds aanwezige letters op het veld gekoppeld kunnen worden. Hoe obscuurder de letter, hoe meer punten hij oplevert. Dit puntenaantal kan ook nog eens vermeerderd worden door het woord op speciale vakjes neer te leggen, zoals dubbel letterwaarde, triple letterwaarde, dubbel woordwaarde en triple woordwaarde. Degene die het meeste aantal punten heeft vergaard wanneer alle letters op zijn, wint.

Toegevoegd na 34 seconden:
Wanneer je een potje Scrabble (of beter: Wordfeud) wil beginnen druk je op de Plus-knop, rechtsboven in de app. Daar krijg je de optie om uit meerdere talen te kiezen (Nederlands, Deens, Engels, Frans, Noors, Spaans en Zweeds).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een nieuwe game begint, klik je op het plusje rechtsboven. Dan moet je gelijk Dutch selecteren (achter Dictionary). De woorden moet je dan in het Nederlands maken.
Je moet niet op Clear klikken. Dan gaan alle letters weg. Als je een woord legt moet je op Play klikken.
PS onthoud wel dat wordfeud een gratis app is en dus niet helemaal waterdicht is. Zo is bij mij de ene keer "va" wel goed gerekend en een week later niet.
Succes!