hoe maak je een voetbalgame gratis? (bijv. goalll.nl, goalunited.org.nl of onlinesoccermanager.nl)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Games
1K

Het beste antwoord

Als je hier moet vragen hoe je zoiets aanpakt heb je niet voldoende kennis (of budget) om zo een project op te zetten maar ik zal toch wat korte uitleg geven.

Voor het maken van een dergelijk spel heb je als eersten een webserver nodig, een eigen computer met bijvoorbeeld Windows Server voldoet ook voor het maken en testen van het spel.
Vervolgens moet je met een programmeertaal zoals bijvoorbeeld PHP of ASP aan de slag. Hiermee programmeer je als het waren de 'intelligentie' van het spel. En deze koppel je aan een database waar je alle gegevens opslaat zoals bijvoorbeeld namen van gebruikers, geld dat ze hebben etc.
Voor spellen zoals goalll kom je toch al gauw aan een jaar programmeerde (als je er niet full-time aan kan werken)

In de bronnen vind je wat extra uitleg over bijvoorbeeld PHP en MySQL (Database)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Door overal waar het maar kan reclame neer te zetten. Mensen betalen om die reclame te plaatsen dus verdient de eigenaar van de site er geld mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is niet wat in je vraag staat ;-)