is zoveel geheugen genoeg? (lees extra uitleg)

ik heb een acer laptop met 3gb geheugen is dat genoeg
om world of warcraft te spelen?
want ik wil niet dat mijn laptop hele tijd vast loopt als ik het heb gedownload

Toegevoegd na 5 minuten:
ps: de processor is intel pentium p6000

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Games

Het beste antwoord

Wat van het grootste belang hier is, voordat je je meer geheugen aan laat praten: HOEVEEL BITS is je OS? Als je een 32bits OS hebt is 3GB zo'n beetje de max(4GB wordt niet herkent). Daarnaast heb ik heb mijn hele WoW-leven (tot de laatste uitbreiding) altijd maar met 2GB gespeeld. Bij de wiki staat ook aangegeven dat je maar 1GB nodig hebt. Veel belangrijker in dit verhaal is de VIDEOKAART die je hebt. Die is van veel grotere invloed hoe soepel je het spel kan spelen.

Toegevoegd na 44 minuten:
Om je vraag dus te beantwoorden. 3GB is ruim voldoende.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wow, eindelijk een fatsoenlijk antwoord.

Andere antwoorden (4)

Ja dàt is genoeg, als je 4gb geheugen hebt is.iets beter als je de resolutie iets omlaag haalt loopt ie vast goed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je de laptop al hebt kan je het toch gewoon proberen?
En ik mag hopen dat de 3GB slaat op het werkgeheugen en niet op de harde schijf..

Ik heb meer specificaties nodig wil ik hier een uitspraak over kunnen doen, er zijn meer onderdelen die van invloed zijn op de prestaties van je laptop.

Voor games (zoals world of warcraft) die veel vragen van je computer kun je beter een desktop gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
omdat te kunnen bepalen moet je ook naast het werkgeheugen dat het best 4 gb kan zijn het videogeheugen weten.
12 jaar geleden
heb je nog 3 GB over of is 3GB het werk geheugen als 3 GB
het werk geheugen dan moet je naar de c-schijf gaan en kijken wat er staat als je meer dan 20GB over hebt dan is dat genoeg.