Waarom laden mijn "maps/levels" van games zo langzaam?

Hallo medemensen,

Ik zit met een redelijk gecompliceerd probleem. Dit is niet een probleem dat betekend dat iets totaal niet werkt, maar meer dat het beter "Hoort" te werken. Ik heb een nieuwe pc gekocht en zelf gebouwd die alle games op dit moment en toekomt moet draaien maar ik zit met een prestatie probleem dat ik gek vind. Een map(level) laden in Call of Duty MW3 duurt gewoon te lang, soms is het spel al begonnen en dan pas kom ik. 1e keer map laden duurt tussen de 15~30 seconden, 2e keer map laden duurt tussen 4~7 seconden. Ik heb een vriend die een oudere pc heeft maar die maps sneller als mij laadt. Ik maak mij hier zorgen om omdat iets mischien aan het kapot gaan is. Het kan natuurlijk ook liggen aan het feit dat het spel niet lekker op mijn computer draait. Ik heb laats windows7 opnieuw geinstalleerd. En spel getest zonder steam overlay en xfire ingame enz. Als iemand nog iets meer wilt weten moet hij/zij het maar zeggen. Bedankt!

Specs:

CPU: i7-2600K ~3,5GHz
GPU: ATI/AMD Radeon HD6950PE
Hard disks: 2x 500gb Raid0
Getest met HDTUNE PRO(read): ~236MB/s
Burst Rate: 4496MB/s
Access time: 6,04ms
CPU usage: ~10%
RAM: 4Gb ~23Gb/s getest met CMD
Moederboard: ASUS P8P67 PRO
Besturingssysteem: Windows7 Ultimate 64bit
DirectX 11

Toegevoegd na 11 minuten:
Misschien moest dit topic bij computergames maar dat wist ik niet zeker

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Games
3.4K

Antwoorden (2)

Wat is rpm van je hardeschrijf waar het spel op staat geïnstalleerd. Je pc zou gemakkelijk snel games kunnen afspelen. Check je Windows prestatieindex voor classificatie en beoordeling van het gehele systeem
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het internet afgezocht, er zijn wel gelijke problemen maar geen bekende oplossingen helaas.

Wat op dit moment je traagste element is, dat is duidelijk je harde schijf. En waarom je met zo'n heerlijk systeem geen 8Gb hebt ........... (geheugen is niet het duurste).

Ik heb zelf ook i7 met alles erop en eraan en MW3 op SSD geïnstalleerd en ook ik ben lang niet altijd de eerste en soms begint het spel al (niet vaak).

Ik denk toch dat het een samenspel is van internetverbindingen en waar jij je host vandaan haalt (wie dat op dat moment is).

Heeft je vriend ook dezelfde hoge settings in het spel? Wellicht dat dit ook meespeelt.

In de link nog wat optimalisatie tips.

Succes!