Waarom hechten sommige mensen zoveel waarden aan hun game profiel ?

Ik heb wel eens internetfilmpjes gezien dat sommige mensen helemaal door het lint gaan als hun game profiel verwijderd word. En had gister ook zo een discussie met mijn vriend. Hij zei als ik zijn xbox profiel verwijderde dat hij gelijk bij me weg zou gaan. Maar wat is er nou zo belangrijk aan zo'n profiel ? Waardoor mensen zo doordraaien.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Games

Antwoorden (6)

als je game profiel wordt verwijderd worden ook al je opgeslagen spellen verwijderd als je geen gamer bent is het moeilijk te begrijpen hoe erg dat is maar het is zo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het staat natuurlijk wel voor je identiteit op het Net. Als dat wordt afgenomen, wordt er ook een klein deeltje van jezelf afgenomen. Netgebruikers kennen iemand aan zijn profiel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ van mij freek, zo is het precies.
Het neemt soms echt jaren in beslag om veel punten te sparen door het spelen van games. Dit worden ook wel Achievements genoemd. Een echte gamer kan zo een game 3 keer uitspelen om alle achievements te sparen. Zo staat er op zijn gamerprofiel ook hoeveel achievements hij dus in totaal heeft gespaart. Dus het spelen van super veel spellen en sparen van alle achievements nemen jaren in beslag. Een echte gamer kan dan erg gehecht raken aan zijn gamerprofiel!

Gelukkig ben ik geen gamer :) :P.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zijn gamerprofiel is een stukje bewijs en trots waar hij kan terug zien wat hij allemaal hebt bereikt..je kan het een beetje vergelijken met een foto album..alle herrineringen zitten in je hoofd maar het is leuk om terug te zien..als je dat verbrandt baal je natuurlijk ook..zo kan je het een bertje vergelijken..het heeft toch sentimentele waarden en toont wat je bereikt hebt..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naast alle antwoorden die al gegeven zijn, zoals het verliezen van alles wat je bereikt hebt in de game gedurende een lange periode van spelen, en denk bv ook aan het geld dat je er evt. in stak:

Plus dat het ook echt een stukje van jezelf is, je profiel is je identiteit in de game, het is jij, in die andere wereld waar de medegamers je herkennen aan je profiel + avatarnaam.

Zie het bv als: je bent iemands dochter, iemands zus, iemands moeder, iemands collega, iemands oud-klasgenoot. Dat zijn allemaal verschillende identiteiten die dezelfde persoon kan hebben (en meer), en bij elke identiteit ben je toch weer ietsjes anders, met andere mensen om je heen. Zo zullen je collega's je bv heel anders kennen dan je moeder, of iemand die vroeger bij je op de basisschool zat.

En als gamer heb je dan ook je identiteit in-game, voor mij is die ook erg belangrijk, ik heb in de game wereld ook veel vrienden, ja ook mensen die ik dan in het echt ook ontmoet. Mijn avatar is een deel van mezelf, net als de delen die ik ben als alle andere identiteiten, en nog meer, die ik hiervoor opnoemde. Je neemt dan een stukje van iemand zelf af, een deeltje persoonlijkheid.

Ik ken bv mensen die autistisch zijn, en die als ze het moeilijk hebben, zichzelf helemaal kunnen terugtrekken in de wereld van hun game, om zichzelf weer op te laden om de echte wereld weer in te kunnen gaan. De game is dan een wereld waar je jezelf kunt zijn, maar toch weet dat je zelf alles onder controle hebt wat er gebeurt.

Ik ben vrouw, en oma, en gamer: in Runes of Magic en in Second Life heb ik een eigen identiteit, naast mijn "echte" zelf. Mijn kinderen zijn allang volwassen en het huis uit, maar we ontmoeten elkaar ook geregeld in de games, spelen dan samen, en we hebben er gezamenlijke vrienden. Je kunt gamen echt niet vergelijken met "zomaar een spelletje", het is veel meer dan dat!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zei ik eerst ook... maar later kwam ik met behulp van anderen erachter dat flink verslaafd was...
In veel van die games gaat echt geld om. Bovendien zit er vaak weken maanden zo niet, jaren tijd in, heeft zo iemand een bepaalde "status" en naam verworven. Dat zit er vaak achter. Ook een bepaalde identificatie met zo'n character in de game die iemand graag wilt zijn. Ben zelf een aantal jaren gameverslaafd geweest en heb nog een profiel van een paar hoog leven chars op Silkroad. vanwege herinneringen die toch wel fijn waren ook en deels om bovenstaande redenen, vind ik het nog altijd moeilijk afstand te doen van deze characters. Ook een beetje een principekwesite. In veel van onlinegames worden bots gebruikt. Ik zou het persoonlijk zonde vinden dat als ik mijn character verkoop het ineens een "gebotte" char wordt, terwijl ik met een heel legit team destijd veel lol heb gehad in het opbouwen van een aantal legit chars. Dat wil ik graag zo houden.

ik log eens in de zoveel tijd in, om ze te behouden en om te kijken of er nog mensen van vroeger zijn opm een praatje mee te maken, maar ik denk dat als de profielen nu zouden verdwijnen ik er niet echt meer wakker van lag. Maar kan me voorstellen dat mensen die wel helemaal into dat spel zijn nog er behoorlijk pissed van zouden worden misschien. Zit toch een hoop werk in. Bovendien zijn die chars verkoopbaar op Ebay. Vooral wanneer ze speciale wapens bezitten ( Absurd maar goed. daar waag ik me zelf niet aan.)