Is je game console ombouwen illegaal?

Dan heb ik het over het ombouwen van een psp etc, en daar gedownloade games op spelen.

alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Games
1.6K

Het beste antwoord

Ombouwen is NIET illegaal, gedownloade games spelen hoeft niet illegaal te zijn, maar is dat meestal wel.

Hetgene wat illegaal is, is spellen downloaden die je zelf niet origineel bezit en dus via een gekraakte methode alsnog kan spelen.

Als je de originele spellen heb, of spelletjes legaal download (bijvoorbeeld ea-games, of via playstation network) zijn deze dus niet illegaal om te spelen.

Heb je spelletjes gedownload die je niet zelf bezit, waar je niet voor betaald heb, waar je geen originele licentie van bezit etc, dan mag je die niet spelen op je omgebouwde gameconsole.

Let op, bij feit weet ik dat als je dit met een xbox doet en ze komen erachter (en dat gebeurd) blokkeren ze je geheel voor het online gamen.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het ombouwen zelf is niet illegaal want het is van jou dus je mag ermee doen wat je wilt, maar gedownloade games spelen is wel illegaal dus heeft het ombouwen eingelijk geen zin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Back-ups en homebrew?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plus, als je nog garantie hebt op het aparaar zou ik het niet doen, want dan ben je je garantie kwijt, als je het doet, doe het dan als de gerantie verlopen is.
sterredag
12 jaar geleden
hmm halve plus, ombouwen kan zelfs legaal zin hebben, als je je originele spellen wil beschermen. Je mag gedownloade games dus wel degelijk spelen, mits je de licentiecode gebruikt bij die bij jouw eigen originele game zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sterredag.
Zou je dat wat nader willen uitleggen.
Want ik snap het niet helemaal, dan heb je het spel toch dubbel, een origineel en een kopie, of zie ik dat verkeerd.
Ik wil namelijk mij wii ombouwen, en wil hier dus ook meer van weten.
Het aanbieden van ombouwen is meestal niet toegestaan, of het zelf ombouwen illegaal is is niet interessant aangezien er niet op gecontroleerd wordt door justitie. Volgens mij is er ook geen jurisprudentie aangezien er nooit een rechtszaak over gevoerd is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ombouwen mag het is je eigen risico want als doe het naar het ombouwen niet meer doet word het niet vergoed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag een gameconsole gewoon ombouwen, je moet er alleen rekening mee houden dat je garantie dan vervalt, dus is er iets met je console dan heeft t geen zin om terug naar de winkel te gaan voor garantie.