Hoe heette het programma dat alle achtergrondprogramm's en processen kon afsluiten zodat je lekker vlug kon gamen?

Ik heb vroeger eens een programma tegengekomen waarmee je Pc-games veel sneller gingen, omdat automatisch achtergrondprocessen enzo werden afgesloten tijdens het spelen. Hoe heet dat programma of kent iemand iets soortgelijks?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Games
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier ben ik ook wel naar benieuwd.
Ik ken het zelf niet, nooit van gehoord, maar er zijn wel routers waarbij je online spellen voorrang kunt geven.

Het beste antwoord

Via taakbeheer gaat het niet automatisch en dat is lijkt me ook niet wenselijk. Overigens is de taakbeheer (op te roepen door CTRL-SHIFT-ESC) die standaard bij windows zit niet echt overzichtlijk en compleet, gebruik zelf veel liever process explorer van sysinternals (Inmiddels overgenomen door Microsoft, zie link in bron)

Wat je uiteraard wel kunt doen is met behulp van een scriptje diverse services stoppen

net stop servicenaam1
net stop servicenaam2
spelnaam
net start servicenaam1
net start servicenaam2

etc.

Verder kun je hier aan dit scriptje ook een aantal regels met taskkill toevoegen die andere programma's zoals bijvoorbeeld updatesoftware of emailprogramma's afsluit. Voor gebruik zie tweede link.

Maar goed, zoals hierboven al gezegd, weet wel wat je doet en zoek goed uit wat wel en wat geen nut heeft en/of kwaad kan. Je antivirusprogramma uitzetten kan een hoop schelen bijvoorbeeld, maar deze is meestal alleen via de interface van je antivirusprogramma uit te zetten (expres om te voorkomen dat virussen dit doen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het kan via de taakbalk en dan kies je voor taakbeheer... Die kan dat, maar weet wel wat je doet... Maar daarmee kan het uitstekend...