Wat is nou het daadwerkelijke verschil tussen 30fps en 60fps bij games?

Bij de discussie tussen Battlefield 3 en Modern Warfare 3 wordt steeds het argument gebruikt dat MW3 beter is omdat die 60 frames per seconde heeft en Battlefield 3 'maar' 30 fps. Wat merk je daar als standaard gamer nou van?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Games
3.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat dacht ik ook al, wat heb je aan 1000fps als je er maar 20 kan zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een animatie/tekenfilm is meestal 25 frames per seconde, ik vind dat er goed genoeg uitzien

Het beste antwoord

Zoals eerder vermeld, beelden per seconde.
Het is wel zo, zeker bij snelle actie games zoals de games die jij vermeld, dat het precies voelt alsof je een beetje lag hebt bij 30 FPS. eigenlijk bij gaming (de meeste games toch) is 60 fps ideaal wat ook overeenkomt met de refreshrate van je monitor 60 Hz, dus ook het maximum wat je uit je monitor kan halen van fps.
Bij hypermoderne tv's met 100 Hz refreshrate enz zal je wel meer fps kunnen hebben.
Meestal als je maar 30fps krijgt kan dit te wijten zijn aan (bij de pc toch)

Vsync die u fps naar beneden haalt
SLI die niet goed ingesteld is

Battlefield 3 zou trouwens wel op pc de volle fps benutten
En enkel op console 30 fps hebben omdat consoles niet de rekenkracht hebben van de laatste nieuwe pc's.
Dus zullen pc gamers genieten van smoother gameplay

Toegevoegd na 1 dag:
@Bloodnou:

Ja dat klopt je zal idd een goede pc moeten hebben om het goed te kunnen draaien. De specs zijn nog niet bekend maar:

Battlefield 3
System Requirements [PREDICTED]* GD Hardware Rating Diff
Intel CPU - Core 2 Duo E8300 2.83GHz
AMD CPU - Phenom II X2 555 Black Edition
Nvidia GFX Card - GeForce GTS 250
Radeon HD 4830 512MB
RAM (Memory) - 4 GB
Hard Disk Space - 11 GB

Wel met een korrel zout te nemen, denk dat het wel nog iets anders zal zijn wanneer het officieel zal zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met 100hz tv's kan je geen 100 fps halen 100hz is namelijk 50 fps maar dan elk beeld 2x uitgezonden. De pc/console zal dus hoe dan ook 50hz aanleveren en de tv zal intern iets met die beelden doen meestal domweg 2x uitzenden. Er zijn wel nieuwe monitoren die 120hz/fps kunnen ontvangen dan heb je wel echt 2x zoveel beelden die een pc uit moet/kan sturen. Vsync uitzetten is geen optie voor een aantal mensen (zoals ik) dan stop ik gelijk met spelen. Veel PS3 games hebben het standaard uit, ik kan mezelf dan wel schieten.

Andere antwoorden (2)

60 beelden per seconden versus 30 beelden per seconden. 60 beelden per seconden kan sneller veranderen van beeld, waar door het beeld preciezer en mooier wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het aantal keer dat het beeld ververst word per seconde