waarom hebben wiispellen een gekleurd driehoekje op het doosje?

een groen/paars/blauw driehoekje, onderaan de buitenkant van het doosje

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Games
3.1K

Antwoorden (3)

Dat tekentje geeft het land aan waar je het spel kan spelen.

Groen is bijvoorbeeld Engeland.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij geeft het driehoekje een indicatie van de 'talenmix'. Sommige spellen hebben drie talen, andere vijf, andere zes. Sommige hebben b.v. een Nederlandstalige hoes, maar vijf talen in-game (waaronder geen Nederlands). Idem voor de handleidingen. De spellen worden allemaal ingepakt bij Nintendo of Europe in Grossostheim, Duitsland, en verschillende edities van dezelfde games lijken natuurlijk ontzettend op elkaar. Het driehoekje zorgt ervoor dat de juiste talen in de juiste doos terechtkomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn 49 (!) verschillende kleuren, waaronder:
Groen = Engeland, Roze = Spanje, Rood = Frankrijk, Lichtblauw = Italië, Donkerblauw = Duitsland, Bruin = Australië.

De kleurcodes refereren aan meerdere zaken, te weten

- de regio / het land waar de spellen verkocht dienen te worden (dus het land waar ze voorbestemd waren door Nintendo, aangezien (bijna) alle PAL spellen gemaakt worden in Duitsland).
- de talen van het boekje (de handleiding) en de hoes

Overigens hebben niet alleen Wii-spellen de gekleurde hoekjes, ook DS(i), GameCube en (sommige) andere Nintendo console games hebben de kleuren.

In Amerika staan er geen kleuren op de hoesjes, daar staat dan weer wel een extra leeftijdscode (in de vorm van letters ipv cijfers) op de hoes.