Hoe heet dit oude PC-spel?:

Ik ben ook op zoek naar een ouder PC spel, ik speelde het ergens rond 1995. Ik zou het graag nog eens spelen, maar ben de naam vergeten. Hier de omschrijving:

Het doel was om met een rood rond pacmannetje een veld met licht/mintgroen opvulmiddel door te komen, en alle ....trons te verzamelen. Die ....trons (weet niet meer de exacte naam) dat waren drie rondjes in een piramidevorm die als ze opgestapeld zijn ook van elkaar af konden rollen met een kletterend geluid. Als ze op je vielen was je dood. Ook waren er muren en buizen waar je doorheen kon, soms waren die buizen eenrichtingsverkeer, onderweg kwam je ook schaartjes tegen, als je die raakte, was je dood. Uiteindelijk was er aan het eind van het veld een buis waar je in moest, dan kwam je in het volgende wereld/veld.

Ik hoor graag of jullie het kennen!

Thanks!
Brenda

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Games

Het beste antwoord

Ik denk dat je Supaplex bedoelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Misschien 'Boulderdash' ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Was ook waar ik aan dacht, maar dat had volgens mij geen buizen. Was met kristallen die je kon verplaatsen en die op je konden vallen.
Supaplex is het.