Wat was de naam van dit oude pc-spel?

ok..jullie zullen het moeten doen met de weinige info die ik heb..sorry alvast.. dit herinner ik me nog:

- het is zeker 10 tot 12 jaar geleden dat ik het speelde.
- het zat bij ons op de middelbare school op de computer (volgens mij gewoon op de schijf, niet op floppy)
- het was een soort parcours dat je af moest gaan met een ballon, onderweg kwam je allerlei obstakels tegen zoals bv een schaar, kwam je daar tegenaan dan was de ballon kapot. maar ook kon je een soort pompje tegenkomen, dan werd je ballon groter...
- volgens mij kwam je steeds een level verder als je het doel bereikt had.
- ik weet niet meer precies wat nou het doel was...

Wie o wie weet hoe dit speel heet? of het misschien nog ergens te spelen valt, nieuwe versie? ik ben het in ieder geval niet meer tegengekomen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Games
1.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel te nieuw voor mij vrees ik ; vraag me alles over spellen van 1980 tot 1990 en ik ben je man, maar van daarna ben ik bijzonder slecht op de hoogte. Pas na 2002 ofzo weer gaan gamen, maar toen was er zoveel dat je bijna door de bomen het bos niet meer ziet. Het klinkt een beetje als Hot Air. Veel als FLASHgame te vinden nu en ook in een versie-2

Het beste antwoord

THE INCREDIBLE MACHINE :)
100% zeker!
zoooo leuk
heb hem toevallig via via gehad ( gedownload) maar dat moet je toevallig tegen komen...kan je er dan ook niet aan helpen

Toegevoegd na 4 minuten:
http://www2.worldvillage.com/wv/gamezone/images/scrnshot/machine1.gif
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is hem!!! :-) leuk!! ik was ook vergeten dat je verschillende doelen had. dus ook met een bal verplaatsen enzo...maar nu herken ik het helemaal! thnx!!

Andere antwoorden (2)

Het klinkt heel erg als Helious, een oude MS-DOS titel. Volgens mij was het in de tweede helft jaren '90, ik kan me nog herinneren dat de Shareware versie (eerste 9 werelden) op een 3½ inch flop te krijgen was bij de kruidvat (die hebben toen een kortdurende spelletjesreeks gehad, met 4 demo's of shareware-titels per flop), tegenwoordig is het spel volledig shareware, en kun je het downloaden op de eerste link.

Toegevoegd na 1 minuut:
Of, sorry, volledig freeware - vrije download, vrije distributie.

Toegevoegd na 7 minuten:
En omdat ik toch bezig ben:

Het doel was om met de ballon door een soort van doolhof te navigeren, terwijl je obstakels probeerde te ontwijken. Door de grootte van de ballon te beinvloeden (meer lucht kwijt) kon je door smalle ruimtes gaan. Je kon sneller gaan door meer lucht uit de ballon te persen, maar dan werd je dus ook kleiner. Als de ballon te klein werd moest je deze weer opblazen op de pompjes voordat je helemaal verdween, maar als je te lang op de pomp bleef, knapte de ballon ook omdat deze weer te groot werd.

Sommige van die levels waren echt verrekte lastig, en de graphics waren aan de psychedelische kant. Het verhaal van de maker over hoe hij aan het spel was gekomen was ook wel interessant om te lezen - hij verteld over een "ontmoeting met buitenaardse wezens die het spel op zijn computer achterlieten".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik krijg nog niet echt hét herkenningsgevoel...misschien omdat het te lang geleden is en het er in mijn gedachten anders uit zag. maar toch denk ik wel dat het dit is, het lijkt er verdacht veel op :-) super bedankt!!!! leuk spel!! mocht je nog iets tegenkomen wat er ook nog op lijkt, dan hoor ik het graag!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben nog nooit iets tegengekomen wat erop lijkt, daarom kwam deze titel gelijk in me op. Het kan natuurlijk dat je er een variatie van gespeeld hebt of zo, met een andere grafische stijl en titel, zoals er ook vele verschillende versies van Tetris de ronde doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hot Air en Helious lijken inderdaad qua gameplay veel op elkaar ; vermoedelijk zijn er nog veel meer varianten.
Het zou Balloonexpress kunnen zijn.
Het lijkt er in ieder geval wel op en misschien is het een leuk alternatief
je kunt de game op onderstaande site downloaden
veel plezier ermee !

Toegevoegd na 5 dagen:
Nog 2 spelletjes gevonden die het zouden kunnen zijn:

- Balloonmaze (http://onlinegames.smashits.com/game/299/balloon-maze.html)

(je moet met een ballon door een doolhof en proberen hem heel te houden)

- Balloonflight (http://www.funny-games.biz/balloonflight.html)

(je moet je hete luchtballon weg houden van de schaartjes en extra benzine verzamelen)