Zitten er in World of Warcraft audiovisuele effecten om je verslaafd te maken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Games

Het beste antwoord

Ja, ze zijn echt bezig met de vraag "hoe kunnen we mensen nóg verslaafder maken?". In deze aflevering van zembla kun je dat zien. Blijkt dat het toch iets meer is dan een 'spelletje'.

http://player.omroep.nl/?aflID=6405146
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Interessante docu!

Andere antwoorden (3)

Ik betwijfel het. Dat zou voor de producent namelijk zonde van de moeite zijn; gamers maken zichzelf wel verslaafd aan zo'n game.

Maar complottheoristen heb je in alle kringen, ook gamers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, met audiovisuele effecten kan je gelukkig niemand verslaafd maken. Als dat wel mogelijk zou zijn, dan zouden we allemaal verslaafd zijn aan alle produkten waarmee geadverteerd wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onderzoekers van de Zweedse Youth Care Foundation hebben onlangs vastgesteld dat World of Warcraft de gevaarlijkste game ter wereld is en dat het verslavende effect van het spel zelfs groter is dan dat van cocaïne. Zie verder de interessante link.

Natuurlijk spelen audiovisuele effecten een belangrijke rol. Het oor en oog wil ook wat. Deze effecten maken het mede aantrekkelijk om een game te (blijven) spelen.

Zelf heb ik een tijdlang een soortgelijke online game gespeeld en reken maar dat ik extra geprikkeld werd door deze effecten. Het lijkt me dat we ze zeker niet moeten onderschatten, al komt de verslaving zelf natuurlijk van meer dan alleen dit.